Neckermann gaat 15 Vakantielounges openen | RetailDetail

Neckermann gaat 15 Vakantielounges openen

Neckermann gaat 15 Vakantielounges openen

Neckermann gaat 15 extra reisbureaus openen en zijn hele netwerk ombouwen tot gezellige reislounges. Tegelijk verdwijnt ook het bekende logo uit het straatbeeld, zei de reisorganisator vandaag op het Vakantiesalon in Brussel.

Belg verkiest reisbureau boven internet

Het reisbureau is allesbehalve dood, zegt - de wel niet erg onbevooroordeelde bron - Neckermann: 60% van de Belgen zou zelfs het liefst een fysieke winkel binnenspringen om zijn vakantie te boeken. Voor cruises, rondreizen en vakanties in de Verenigde Staten ligt dat percentage zelfs nog een pak hoger: 90% stapt daarvoor naar het reisbureau.

 

Het reisbureau van morgen is dan ook meer dan een eenvoudig boekingskantoor, klinkt het bij Neckermann. Reisagenten praten vandaag 20% van hun tijd met klanten om hen op reisideeën te brengen. Ook de winkel zelf moet inspireren tot leuke vakantieplannen: “De Belg wil zijn reis op voorhand beleven. Dat is online moeilijker. Daarom krijgen onze vakantiewinkels een volledige make-over”, zegt woordvoerder Koen van den Bosch. “De klant kan in een huiselijke en ontspannen sfeer reizen ontdekken via digitale snufjes, met een drankje in de hand spreken met vakantieadviseurs, terwijl hij zijn smartphone in één van de oplaadpunten bijtankt.”

 

Extra personeel en nieuw logo

Neckermann zal de komende twee jaar niet alleen investeren in de metamorfose van zijn vakantiewinkels: de uitbreiding van het netwerk met 15 extra kantoren (tot een totaal van 100) gaat ook gepaard met aanwervingen. Zo zal de reisorganisator dit jaar 10% extra medewerkers rekruteren.

 

Ook het vertrouwde geel-blauwe logo van de touroperator zal tegen de paasvakantie uit het straatbeeld verdwijnen: Neckermann krijgt voortaan het gouden hart van de groep Thomas Cook als merkbeeld. “We hebben besloten alle reisformules van de Thomas Cook Groep, waaronder ook Neckermann, onder hetzelfde logo te brengen”, zegt Van den Bosch. “Dat betekent ook dat Belgen bij een Neckermann-kantoor niet langer beperkt zijn tot het aanbod van Neckermann, maar hun ideale vakantie kunnen kiezen uit het volledige aanbod van de Thomas Cook Group, naast een zorgvuldige selectie van andere aanbieders, zoals Club Med.”

 

Toch is er geen sprake van integratie, onderstreept CEO Jan Dekeyser, zelfs niet op langere termijn: “Neckermann en Thomas Cook zijn twee sterke merken in België, met elk een eigen doelpubliek. De merkbekendheid van Neckermann bedraagt 92%. Het zou dus dom zijn om de naam te veranderen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.