Neckermann gaat 15 Vakantielounges openen | RetailDetail

Neckermann gaat 15 Vakantielounges openen

Neckermann gaat 15 Vakantielounges openen

Neckermann gaat 15 extra reisbureaus openen en zijn hele netwerk ombouwen tot gezellige reislounges. Tegelijk verdwijnt ook het bekende logo uit het straatbeeld, zei de reisorganisator vandaag op het Vakantiesalon in Brussel.

Belg verkiest reisbureau boven internet

Het reisbureau is allesbehalve dood, zegt - de wel niet erg onbevooroordeelde bron - Neckermann: 60% van de Belgen zou zelfs het liefst een fysieke winkel binnenspringen om zijn vakantie te boeken. Voor cruises, rondreizen en vakanties in de Verenigde Staten ligt dat percentage zelfs nog een pak hoger: 90% stapt daarvoor naar het reisbureau.

 

Het reisbureau van morgen is dan ook meer dan een eenvoudig boekingskantoor, klinkt het bij Neckermann. Reisagenten praten vandaag 20% van hun tijd met klanten om hen op reisideeën te brengen. Ook de winkel zelf moet inspireren tot leuke vakantieplannen: “De Belg wil zijn reis op voorhand beleven. Dat is online moeilijker. Daarom krijgen onze vakantiewinkels een volledige make-over”, zegt woordvoerder Koen van den Bosch. “De klant kan in een huiselijke en ontspannen sfeer reizen ontdekken via digitale snufjes, met een drankje in de hand spreken met vakantieadviseurs, terwijl hij zijn smartphone in één van de oplaadpunten bijtankt.”

 

Extra personeel en nieuw logo

Neckermann zal de komende twee jaar niet alleen investeren in de metamorfose van zijn vakantiewinkels: de uitbreiding van het netwerk met 15 extra kantoren (tot een totaal van 100) gaat ook gepaard met aanwervingen. Zo zal de reisorganisator dit jaar 10% extra medewerkers rekruteren.

 

Ook het vertrouwde geel-blauwe logo van de touroperator zal tegen de paasvakantie uit het straatbeeld verdwijnen: Neckermann krijgt voortaan het gouden hart van de groep Thomas Cook als merkbeeld. “We hebben besloten alle reisformules van de Thomas Cook Groep, waaronder ook Neckermann, onder hetzelfde logo te brengen”, zegt Van den Bosch. “Dat betekent ook dat Belgen bij een Neckermann-kantoor niet langer beperkt zijn tot het aanbod van Neckermann, maar hun ideale vakantie kunnen kiezen uit het volledige aanbod van de Thomas Cook Group, naast een zorgvuldige selectie van andere aanbieders, zoals Club Med.”

 

Toch is er geen sprake van integratie, onderstreept CEO Jan Dekeyser, zelfs niet op langere termijn: “Neckermann en Thomas Cook zijn twee sterke merken in België, met elk een eigen doelpubliek. De merkbekendheid van Neckermann bedraagt 92%. Het zou dus dom zijn om de naam te veranderen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.