Neckermann Reizen experimenteert met virtuele realiteit

Neckermann Reizen experimenteert met virtuele realiteit

Neckermann Reizen gaat in Nederland experimenteren met virtuele realiteit, om zo klanten kennis te laten maken met hun bestemming en het hotel. Het heeft daarvoor al een eerste filmpje laten opnemen.

Belangrijkste plaatsen laten zien

In het filmpje krijgen klanten het SENTIDO Letoonia Golf Resort in Turkije te zien: gedurende twee minuten krijgen ze de belangrijkste plaatsen van het hotel te zien, zoals het strand, het zwembad, hotelkamers en het restaurant. Als het concept een succes wordt, dan zal het later ook in andere landen in gebruik worden genomen. Neckermann zet al sinds 2014 drones in om filmpjes te maken, om klanten een beter idee te geven van de locatie waar ze voor kunnen kiezen.

 

Het filmpje is al te vinden op het YouTubekanaal van Neckermann Reizen. Het kan ook zonder VR-bril bekeken worden, waarbij het ook mogelijk is om 360° rondom te kijken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

GrandVision kent tragere groei

24/01/2018

In het vierde kwartaal van boekjaar 2017 is optiekgroep GrandVision opnieuw met enkele procenten gegroeid. Op vergelijkbare basis was er wel sprake van een kleine daling, ten gevolge van de slechte timing van de kerstvakantie.

Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Back to top