Neckermann Reizen experimenteert met virtuele realiteit

Neckermann Reizen experimenteert met virtuele realiteit

Neckermann Reizen gaat in Nederland experimenteren met virtuele realiteit, om zo klanten kennis te laten maken met hun bestemming en het hotel. Het heeft daarvoor al een eerste filmpje laten opnemen.

Belangrijkste plaatsen laten zien

In het filmpje krijgen klanten het SENTIDO Letoonia Golf Resort in Turkije te zien: gedurende twee minuten krijgen ze de belangrijkste plaatsen van het hotel te zien, zoals het strand, het zwembad, hotelkamers en het restaurant. Als het concept een succes wordt, dan zal het later ook in andere landen in gebruik worden genomen. Neckermann zet al sinds 2014 drones in om filmpjes te maken, om klanten een beter idee te geven van de locatie waar ze voor kunnen kiezen.

 

Het filmpje is al te vinden op het YouTubekanaal van Neckermann Reizen. Het kan ook zonder VR-bril bekeken worden, waarbij het ook mogelijk is om 360° rondom te kijken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Back to top