Neckermann Reizen experimenteert met virtuele realiteit | RetailDetail

Neckermann Reizen experimenteert met virtuele realiteit

Neckermann Reizen experimenteert met virtuele realiteit

Neckermann Reizen gaat in Nederland experimenteren met virtuele realiteit, om zo klanten kennis te laten maken met hun bestemming en het hotel. Het heeft daarvoor al een eerste filmpje laten opnemen.

Belangrijkste plaatsen laten zien

In het filmpje krijgen klanten het SENTIDO Letoonia Golf Resort in Turkije te zien: gedurende twee minuten krijgen ze de belangrijkste plaatsen van het hotel te zien, zoals het strand, het zwembad, hotelkamers en het restaurant. Als het concept een succes wordt, dan zal het later ook in andere landen in gebruik worden genomen. Neckermann zet al sinds 2014 drones in om filmpjes te maken, om klanten een beter idee te geven van de locatie waar ze voor kunnen kiezen.

 

Het filmpje is al te vinden op het YouTubekanaal van Neckermann Reizen. Het kan ook zonder VR-bril bekeken worden, waarbij het ook mogelijk is om 360° rondom te kijken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.