Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België | RetailDetail

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België
Eyelove

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Shop-in-shop

De eerste twee shop-in-shops (want Eyelove werkt niet met zelfstandige filialen) zijn te vinden in Zorgpunt-apotheken in Zaventem en Bertem (beide op de as Brussel-Leuven). Op korte termijn wil de keten groeien naar minstens honderd winkels in heel België.

 

Eyelove werd in 2010 opgericht en zegt al sinds de start ook heel wat Belgische consumenten te trekken. “Al jarenlang lokken traditionele optiekbedrijven in Nederland en België klanten met ogenschijnlijk lage prijzen. Maar eenmaal in de winkel blijken er echter nog extra kosten bij te komen voor ontspiegeling of een kraswerende laag. Wij onderscheiden ons door alleen vaste all-in prijzen te rekenen,” aldus directeur Paul Berkelmans.

 

De keten, met In Nederland al 150 verkooppunten, heeft van lage prijzen zijn handelsmerk gemaakt. Die kan het bedrijf hanteren omdat het enkel met shop-in-shops werkt en dus nauwelijks iets moet uitgeven aan winkelpanden. Op de thuismarkt heeft het sinds de oprichting een marktaandeel van ongeveer 7% weten te veroveren.

 

Voor België zijn er alvast hoge verwachtingen, omdat daar de prijzen nog een stuk hoger liggen. Grote ketens hebben in België immers slechts 25% van de markt in handen. In Nederland is dat 53%, waardoor er sterker geconcurreerd wordt op prijs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.