Nederlandse luxeretail mikt op rijke Arabieren

Nederlandse luxeretail mikt op rijke Arabieren

De Nederlandse luxesector is een zakelijk platform begonnen dat ook rijke Arabieren naar Nederland moet lokken. Momenteel zijn het immers vooral Aziatische en Russische rijken die hun geld komen spenderen in Nederland.

 

Ramadan Rush

Het nieuwe platform is een initiatief van ondernemer Abdelaziz Aouragh van het marketingbureau Pure Safy Branding, die gespecialiseerd is in marketing gericht op moslims. Zijn grote doel is om ook in Nederland een ‘ramadan rush’ te ontketenen, waarbij rijke Arabieren heel wat geld uitgeven aan cadeaus voor het Suikerfeest. In Londen levert dat jaarlijks heel wat extra omzet op.

 

Onder meer juweliersketen Schaap en Citroen, het Conservatorium Hotel, marketingbedrijf Global Blue, Schiphol en MacArthur Glenn, de eigenaar van Roermond Fashion Outlet hebben zich achter het initiatief geschaard.

 

Reclame maken voor Nederland

“Zij zien dat Arabieren ‘the next big thing’ zijn”, aldus Aouragh aan het FD. “De luxemarkt in Rusland zakt in en bij China is het de vraag wanneer de economische zeepbel barst. Maar in het Midden-Oosten groeien de uitgaven aan luxeproducten. Daar kan Nederland op inspelen.”

 

De eerste stap om mensen uit het Midden-Oosten te brengen is reclame maken voor Nederland in die regio. Momenteel loopt er op Dubai Airport al een campagne met 30 billboards en 20.000 magazines, maar daarbij wordt voornamelijk op Europa gefocust en wordt Nederland maar kort genoemd.

 

Het platform wil echter Nederland specifieker in de aandacht brengen. “Daarvoor moet je benadrukken wat Nederland uniek maakt. Bijvoorbeeld al het groen hier, dat vinden reizigers uit woestijnstaten prachtig. Maar denk ook aan onze musea, de Keukenhof en trendy Dutch design.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top