Nederlandse optiekketen Eyelove ook naar België | RetailDetail

Nederlandse optiekketen Eyelove ook naar België

Nederlandse optiekketen Eyelove ook naar België
Shutterstock

De Nederlandse optiekketen Eyelove, die bekend staat vanwege zijn scherpe prijzen, gaat dit jaar nog zijn eerste winkels openen in België. Het gaat daarbij over minstens tien shop-in-shops, mogelijk in apotheken.

Groot potentieel

“We beginnen in Vlaanderen en doen het net als in Nederland via shop-in-shop. Mogelijk bij apotheken, want daar zijn er veel van in België”, zegt topman Paul Berkelmans van Eyelove aan De Telegraaf.

 

Volgens Berkelmans is er in België nog een groot potentieel voor brillenketens en prijzenbrekers zoals Eyelove, omdat het grootste deel van de markt nog steeds in handen is van particuliere opticiens, waar de prijzen een stuk hoger zijn. Pearle is de enige keten met een vrij groot marktaandeel van ongeveer 20%.

 

In Nederland heeft Eyelove momenteel ongeveer 150 verkooppunten en volgens Berkelmans schommelt het marktaandeel rond 6%. De keten is er ook te vinden in apotheken of bij drogisterijen als Etos en DA. Door vooral te werken met shop-in-shops weet de keten de kosten te drukken, om zo de prijzen lager te kunnen houden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.