Nederlandse optiekketen Eyelove ook naar België | RetailDetail

Nederlandse optiekketen Eyelove ook naar België

Nederlandse optiekketen Eyelove ook naar België
Shutterstock

De Nederlandse optiekketen Eyelove, die bekend staat vanwege zijn scherpe prijzen, gaat dit jaar nog zijn eerste winkels openen in België. Het gaat daarbij over minstens tien shop-in-shops, mogelijk in apotheken.

Groot potentieel

“We beginnen in Vlaanderen en doen het net als in Nederland via shop-in-shop. Mogelijk bij apotheken, want daar zijn er veel van in België”, zegt topman Paul Berkelmans van Eyelove aan De Telegraaf.

 

Volgens Berkelmans is er in België nog een groot potentieel voor brillenketens en prijzenbrekers zoals Eyelove, omdat het grootste deel van de markt nog steeds in handen is van particuliere opticiens, waar de prijzen een stuk hoger zijn. Pearle is de enige keten met een vrij groot marktaandeel van ongeveer 20%.

 

In Nederland heeft Eyelove momenteel ongeveer 150 verkooppunten en volgens Berkelmans schommelt het marktaandeel rond 6%. De keten is er ook te vinden in apotheken of bij drogisterijen als Etos en DA. Door vooral te werken met shop-in-shops weet de keten de kosten te drukken, om zo de prijzen lager te kunnen houden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.