Niet thuis voor een levering? Geen probleem meer voor Zalando

Niet thuis voor een levering? Geen probleem meer voor Zalando

Online modewinkel Zalando gaat een samenwerking aan met het Belgische pakjesbedrijf Parcify. Dat maakt gebruik van gps-gegevens om de exacte positie van klanten te bepalen, om zo het pakketje te kunnen afleveren.

Brussel, Antwerpen en Gent

“We beginnen met een proefproject met enkele duizenden Belgen in Brussel, Antwerpen en Gent”, zegt Zalando-woordvoerder Monica Franz over de samenwerking. “We weten nog niet hoelang de proef zal lopen, maar het gaat in ieder geval om meerdere maanden.”

 

Voor Parcify is het ondertussen al de tweede grote klant, want het wist eerder ook al een samenwerking af te sluiten met de Nederlandse webwinkel bol.com. Die vraagt 1,99 euro voor levering via Parcify, terwijl het bij Zalando voorlopig nog gratis is. Na de eerste testperiode zal ook echter daar een leveringskost gevraagd worden.

 

Klanten kunnen op voorhand aangeven aan Parcify waar ze het pakje willen ontvangen en kunnen dat nog tot kort voor de levering aanpassen, aangezien het bedrijf gebruik maakt van de gps-gegevens van de smartphone van de klant. Dat maakt het ook mogelijk om pakjes af te leveren wanneer die klant op pad is, zolang die zich niet sneller voortbeweegt dan vijf kilometer per uur.

 

Experimenteren in België

Zalando blijft zo wel volop experimenteren in België. Klanten in bepaalde regio’s kunnen producten die ze willen retourneren bijvoorbeeld al thuis terug laten ophalen, in plaats van ze zelf naar het postkantoor te brengen, en tijdelijk was het ook mogelijk om pakjes op zondag te laten leveren. Die test is echter al terug stopgezet.

 

“De e-commercemarkt wordt er steeds volwassener. Met Parcify en CityDepot heeft België interessante start-ups die diensten aanbieden die wij in ons eentje niet kunnen aanbieden”, zegt Zalando over zijn interesse in België als testgebied.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Back to top