Pakjesbedrijf Parcify werkt samen met Zalando | RetailDetail

Niet thuis voor een levering? Geen probleem meer voor Zalando

Niet thuis voor een levering? Geen probleem meer voor Zalando

Online modewinkel Zalando gaat een samenwerking aan met het Belgische pakjesbedrijf Parcify. Dat maakt gebruik van gps-gegevens om de exacte positie van klanten te bepalen, om zo het pakketje te kunnen afleveren.

Brussel, Antwerpen en Gent

“We beginnen met een proefproject met enkele duizenden Belgen in Brussel, Antwerpen en Gent”, zegt Zalando-woordvoerder Monica Franz over de samenwerking. “We weten nog niet hoelang de proef zal lopen, maar het gaat in ieder geval om meerdere maanden.”

 

Voor Parcify is het ondertussen al de tweede grote klant, want het wist eerder ook al een samenwerking af te sluiten met de Nederlandse webwinkel bol.com. Die vraagt 1,99 euro voor levering via Parcify, terwijl het bij Zalando voorlopig nog gratis is. Na de eerste testperiode zal ook echter daar een leveringskost gevraagd worden.

 

Klanten kunnen op voorhand aangeven aan Parcify waar ze het pakje willen ontvangen en kunnen dat nog tot kort voor de levering aanpassen, aangezien het bedrijf gebruik maakt van de gps-gegevens van de smartphone van de klant. Dat maakt het ook mogelijk om pakjes af te leveren wanneer die klant op pad is, zolang die zich niet sneller voortbeweegt dan vijf kilometer per uur.

 

Experimenteren in België

Zalando blijft zo wel volop experimenteren in België. Klanten in bepaalde regio’s kunnen producten die ze willen retourneren bijvoorbeeld al thuis terug laten ophalen, in plaats van ze zelf naar het postkantoor te brengen, en tijdelijk was het ook mogelijk om pakjes op zondag te laten leveren. Die test is echter al terug stopgezet.

 

“De e-commercemarkt wordt er steeds volwassener. Met Parcify en CityDepot heeft België interessante start-ups die diensten aanbieden die wij in ons eentje niet kunnen aanbieden”, zegt Zalando over zijn interesse in België als testgebied.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Gratis verzending voor leden Bol.com Select

08/08/2018

In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.