Nieuw Duits distributiecentrum voor Action | RetailDetail

Nieuw Duits distributiecentrum voor Action

Nieuw Duits distributiecentrum voor Action

De Nederlandse winkelketen Action heeft nabij Mannheim zijn eerste Duitse distributiecentrum geopend. Dat centrum wordt verantwoordelijk voor de bevoorrading van Duitsland, Oostenrijk en een deel van Frankrijk.

Naar 180 Duitse winkels

Dat nieuwe distributiecentrum was nodig, omdat Action in Duitsland een stevige groeistrategie wil realiseren. Zo zijn er vorig jaar maar liefst zestig nieuwe winkels geopend. “Gelet op de grootte en bevolkingsdichtheid is Duitsland één van de belangrijkste landen waarop wij komende jaren onze groeistrategie zullen richten”, stelde CEO Sander van der Laan tijdens de opening van één van die winkels. Momenteel heeft het 150 winkels in Duitsland en tegen het einde van 2017 moeten dat er 180 zijn.

 

In totaal kwamen er in 2016 197 nieuwe winkels bij, verspreid over Nederland, Duitsland, Frankrijk, België, Luxemburg en Oostenrijk. Volgens Van der Laan is Action zo de snelst groeiende non-food discounter in Europa. In 2016 steeg de omzet zo met meer dan een derde naar 2,7 miljard euro. Op vergelijkbare basis was er een omzetgroei van 6,9%, in 2015 was dat wel nog 7,6%. Die vergelijkbare groei was te danken aan het stijgend aantal transacties in de winkels, aangezien de prijzen gelijk bleven.

 

Het distributiecentrum in Duitsland is niet het eerste buiten thuismarkt Nederland. In 2016 werd er ook één geopend nabij Parijs, om zo de grote groei in Frankrijk te ondersteunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Wouter Kolk, de CEO van Albert Heijn, een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping' in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Opinie: Blockchain, de killer van de platformen

11/06/2018

Blockchain houdt bijzonder interessante mogelijkheden in voor retail. Het is echter niet alleen een hulpmiddel voor de retailer, het kan die ook gaan vervangen. Maakt blockchain banken en supermarkten overbodig?