Nieuw Duits distributiecentrum voor Action | RetailDetail

Nieuw Duits distributiecentrum voor Action

Nieuw Duits distributiecentrum voor Action

De Nederlandse winkelketen Action heeft nabij Mannheim zijn eerste Duitse distributiecentrum geopend. Dat centrum wordt verantwoordelijk voor de bevoorrading van Duitsland, Oostenrijk en een deel van Frankrijk.

Naar 180 Duitse winkels

Dat nieuwe distributiecentrum was nodig, omdat Action in Duitsland een stevige groeistrategie wil realiseren. Zo zijn er vorig jaar maar liefst zestig nieuwe winkels geopend. “Gelet op de grootte en bevolkingsdichtheid is Duitsland één van de belangrijkste landen waarop wij komende jaren onze groeistrategie zullen richten”, stelde CEO Sander van der Laan tijdens de opening van één van die winkels. Momenteel heeft het 150 winkels in Duitsland en tegen het einde van 2017 moeten dat er 180 zijn.

 

In totaal kwamen er in 2016 197 nieuwe winkels bij, verspreid over Nederland, Duitsland, Frankrijk, België, Luxemburg en Oostenrijk. Volgens Van der Laan is Action zo de snelst groeiende non-food discounter in Europa. In 2016 steeg de omzet zo met meer dan een derde naar 2,7 miljard euro. Op vergelijkbare basis was er een omzetgroei van 6,9%, in 2015 was dat wel nog 7,6%. Die vergelijkbare groei was te danken aan het stijgend aantal transacties in de winkels, aangezien de prijzen gelijk bleven.

 

Het distributiecentrum in Duitsland is niet het eerste buiten thuismarkt Nederland. In 2016 werd er ook één geopend nabij Parijs, om zo de grote groei in Frankrijk te ondersteunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.