Nieuw Duits distributiecentrum voor Action

Nieuw Duits distributiecentrum voor Action

De Nederlandse winkelketen Action heeft nabij Mannheim zijn eerste Duitse distributiecentrum geopend. Dat centrum wordt verantwoordelijk voor de bevoorrading van Duitsland, Oostenrijk en een deel van Frankrijk.

Naar 180 Duitse winkels

Dat nieuwe distributiecentrum was nodig, omdat Action in Duitsland een stevige groeistrategie wil realiseren. Zo zijn er vorig jaar maar liefst zestig nieuwe winkels geopend. “Gelet op de grootte en bevolkingsdichtheid is Duitsland één van de belangrijkste landen waarop wij komende jaren onze groeistrategie zullen richten”, stelde CEO Sander van der Laan tijdens de opening van één van die winkels. Momenteel heeft het 150 winkels in Duitsland en tegen het einde van 2017 moeten dat er 180 zijn.

 

In totaal kwamen er in 2016 197 nieuwe winkels bij, verspreid over Nederland, Duitsland, Frankrijk, België, Luxemburg en Oostenrijk. Volgens Van der Laan is Action zo de snelst groeiende non-food discounter in Europa. In 2016 steeg de omzet zo met meer dan een derde naar 2,7 miljard euro. Op vergelijkbare basis was er een omzetgroei van 6,9%, in 2015 was dat wel nog 7,6%. Die vergelijkbare groei was te danken aan het stijgend aantal transacties in de winkels, aangezien de prijzen gelijk bleven.

 

Het distributiecentrum in Duitsland is niet het eerste buiten thuismarkt Nederland. In 2016 werd er ook één geopend nabij Parijs, om zo de grote groei in Frankrijk te ondersteunen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top