Nieuw hoofd voor Procter & Gamble Frankrijk en Benelux | RetailDetail

Nieuw hoofd voor Procter & Gamble Frankrijk en Benelux

Nieuw hoofd voor Procter & Gamble Frankrijk en Benelux
Shutterstock

Procter & Gamble heeft een nieuwe CEO aangeduid voor zijn activiteiten in Frankrijk en de Benelux. Vanaf 1 januari 2018 neemt huidig marketingmanager Benjamin Binot de fakkel over van Christophe Duron.

Grote kennis van het bedrijf

Binot studeerde in 2002 af en heeft vrijwel heel zijn carrière doorgebracht bij het Amerikaanse bedrijf. Zo was hij eerder ook aan de slag op het hoofdkantoor van Procter & Gamble in de Verenigde Staten, waar hij de leiding had over de strategische richting van het scheermerk Gillette.

 

Procter & Gamble ziet in hem dan ook een perfecte opvolger voor Duron: hij heeft namelijk een grote kennis van het bedrijf en hij is bedreven op vlak van financiën, verkoop en marketing. “Ik kijk er al naar uit om dit nieuwe hoofdstuk te starten op markten die ik goed ken en met uitstekende teams in Brussel, Rotterdam en Parijs die ik net zo goed ken”, zegt Binot over zijn nieuwe functie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.