Nieuw logo en nieuwe naam voor Bancontact/Mister Cash

Nieuw logo en nieuwe naam voor Bancontact/Mister Cash

Bancontact/Mister Cash heeft besloten om een nieuw logo en een nieuwe naam aan te nemen: het bedrijf gaat simpelweg verder als Bancontact. Daarnaast wordt ook de app verder uitgebreid.

Innovaties

Het afgelopen jaar werden er 1,31 miljard transacties gedaan met Bancontact, zowel op vaste toestellen als met mobiele toestellen. Dat is een groei van 5,2% ten opzichte van een jaar eerder. Ook de Bancontact-app is gegroeid in populariteit en wordt ondertussen al ondersteund door 19 banken, die elke week 50.000 mobiele aankopen behandelen via de app. Voor meer gebruiksgemak kan je sinds begin deze maand ook meer dan één bankkaart aan de app koppelen.

 

“Bancontact is bovendien het enige Belgische betaalmiddel dat je zowel kan gebruiken in fysieke winkels, op webshops als via apps”, zegt CEO Kris De Ryck. “Handelaars kunnen deze verschillende betaalmethodes makkelijk integreren in één systeem. Deze ‘omni-channel’-aanpak is uniek in België.”

 

Het aantal betalingen via mobiele toestellen en websites is in 2015 met 30,7% gestegen naar 27 miljoen betalingen. Gemiddeld werd daarbij een bedrag van 62 euro gespendeerd.

 

Bancontact wil ook verder blijven innoveren en test daarom nieuwe betaalmanieren uit. Zo is het onlangs gestart met een proefproject rond etalageshopping, waarbij een consument dankzij een QR-code een product in een etalage direct online kan bestellen en thuis laten leveren. Die service wordt deze zomer al getest in de BASE Shops, maar is nu ook al te vinden bij The Future of Shopping Roadshow, die in samenwerking met RetailDetail wordt georganiseerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Back to top