Nieuw logo en nieuwe naam voor Bancontact/Mister Cash | RetailDetail

Nieuw logo en nieuwe naam voor Bancontact/Mister Cash

Nieuw logo en nieuwe naam voor Bancontact/Mister Cash

Bancontact/Mister Cash heeft besloten om een nieuw logo en een nieuwe naam aan te nemen: het bedrijf gaat simpelweg verder als Bancontact. Daarnaast wordt ook de app verder uitgebreid.

Innovaties

Het afgelopen jaar werden er 1,31 miljard transacties gedaan met Bancontact, zowel op vaste toestellen als met mobiele toestellen. Dat is een groei van 5,2% ten opzichte van een jaar eerder. Ook de Bancontact-app is gegroeid in populariteit en wordt ondertussen al ondersteund door 19 banken, die elke week 50.000 mobiele aankopen behandelen via de app. Voor meer gebruiksgemak kan je sinds begin deze maand ook meer dan één bankkaart aan de app koppelen.

 

“Bancontact is bovendien het enige Belgische betaalmiddel dat je zowel kan gebruiken in fysieke winkels, op webshops als via apps”, zegt CEO Kris De Ryck. “Handelaars kunnen deze verschillende betaalmethodes makkelijk integreren in één systeem. Deze ‘omni-channel’-aanpak is uniek in België.”

 

Het aantal betalingen via mobiele toestellen en websites is in 2015 met 30,7% gestegen naar 27 miljoen betalingen. Gemiddeld werd daarbij een bedrag van 62 euro gespendeerd.

 

Bancontact wil ook verder blijven innoveren en test daarom nieuwe betaalmanieren uit. Zo is het onlangs gestart met een proefproject rond etalageshopping, waarbij een consument dankzij een QR-code een product in een etalage direct online kan bestellen en thuis laten leveren. Die service wordt deze zomer al getest in de BASE Shops, maar is nu ook al te vinden bij The Future of Shopping Roadshow, die in samenwerking met RetailDetail wordt georganiseerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Standaard Boekhandel opent Brusselse flagshipstore

25/06/2018

In de Brusselse voetgangerszone mikt Standaard Boekhandel op een internationaal publiek met een grote keuze aan boeken in het Frans en het Engels. Ook de schrijf- en papierwaren van zusterketen Club krijgen alle ruimte.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.