Nieuw: RetailDetail Food slaat brug tussen vakblad en direct mail

Nieuw: RetailDetail Food slaat brug tussen vakblad en direct mail

RetailDetail lanceert een nieuwe publicatie: RetailDetail Food, een tweewekelijkse inspiratiekrant op maat van supermarktondernemers. Het eerste nummer is pas verschenen en staat ook online. 

Gepersonaliseerd vakblad

Uniek aan dit vakblad is de gedeeltelijk gepersonaliseerde inhoud. Verschillende lezersgroepen krijgen content op maat te lezen: een technisch hoogstandje dat mogelijk wordt gemaakt door een exclusief partnerschap met Symeta, de specialist in gepersonaliseerde printcommunicatie. RetailDetail Food slaat zo als eerste de brug tussen vakblad en direct mail. 


“Op deze primeur ben ik erg trots”, zegt uitgever Jorg Snoeck. “De toekomst van communicatie is persoonlijk. Adverteerders die exclusieve afspraken maken met specifieke retailers, zullen hierover ook gericht kunnen communiceren.”  

 

Dicht bij de lezer

“Een vakbad kan niet dicht genoeg bij zijn lezers staan,” stelt hoofdredacteur Stefan Van Rompaey. “We brengen informatie van en voor foodretailers, gevoed door een panel van geëngageerde winkeliers. Op die manier staat RetailDetail Food garant voor relevante en onderscheidende content.”  


RetailDetail Food wordt gedrukt in tabloidformaat en zal tweewekelijks verschijnen, uitgezonderd tijdens vakantieperiodes. In 2016 verschijnen er nog 11 nummers. Ook online zal RetailDetail Food een verlengstuk krijgen met een e-newsletter en personaliseerbare content.  

 


Lees hier het eerste nummer van RetailDetail Food online. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Nieuwe CEO moet Fiets! volgende fase inleiden

12/12/2017

Fietsenketen Fiets! heeft een nieuwe CEO, die de keten terug op het juiste spoor moet zetten na een moeilijk jaar waarin oprichter Hendrik Winkelmans meer naar de achtergrond verdween.

Back to top