Nieuw: RetailDetail Food slaat brug tussen vakblad en direct mail

Nieuw: RetailDetail Food slaat brug tussen vakblad en direct mail

RetailDetail lanceert een nieuwe publicatie: RetailDetail Food, een tweewekelijkse inspiratiekrant op maat van supermarktondernemers. Het eerste nummer is pas verschenen en staat ook online. 

Gepersonaliseerd vakblad

Uniek aan dit vakblad is de gedeeltelijk gepersonaliseerde inhoud. Verschillende lezersgroepen krijgen content op maat te lezen: een technisch hoogstandje dat mogelijk wordt gemaakt door een exclusief partnerschap met Symeta, de specialist in gepersonaliseerde printcommunicatie. RetailDetail Food slaat zo als eerste de brug tussen vakblad en direct mail. 


“Op deze primeur ben ik erg trots”, zegt uitgever Jorg Snoeck. “De toekomst van communicatie is persoonlijk. Adverteerders die exclusieve afspraken maken met specifieke retailers, zullen hierover ook gericht kunnen communiceren.”  

 

Dicht bij de lezer

“Een vakbad kan niet dicht genoeg bij zijn lezers staan,” stelt hoofdredacteur Stefan Van Rompaey. “We brengen informatie van en voor foodretailers, gevoed door een panel van geëngageerde winkeliers. Op die manier staat RetailDetail Food garant voor relevante en onderscheidende content.”  


RetailDetail Food wordt gedrukt in tabloidformaat en zal tweewekelijks verschijnen, uitgezonderd tijdens vakantieperiodes. In 2016 verschijnen er nog 11 nummers. Ook online zal RetailDetail Food een verlengstuk krijgen met een e-newsletter en personaliseerbare content.  

 


Lees hier het eerste nummer van RetailDetail Food online. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80 procent de hoogte in gaat. Ook de omzet gaat met meer dan 10 procent vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Oxfam denkt aan sluiting dertig wereldwinkels

16/10/2017

Door een gebrek aan vrijwilligers moeten binnenkort waarschijnlijk een dertigtal Oxfam Wereldwinkels de deuren sluiten. De voorbije drie jaar werden er al zeven gesloten. In totaal telt de keten ongeveer 230 vestigingen.

“Vergrijzende arbeidsmarkt? Niet voor retailers!”

13/10/2017

Retail blijft een van de belangrijkste sectoren voor de tewerkstelling van jongeren, zegt SD Worx: er werken dubbel zoveel dertigers als vijftigers in de sector. De vergrijzing vormt dus niet meteen een bedreiging. 

Filet Pur: Een duizelingwekkend hoge lat

13/10/2017

Discounters startten elk op hun manier een charmeoffensief, de ene met smaaktests, de andere met verwende varkens. Maar we mochten toch geen vlees meer eten? Hoe dat zit, lees je in het gegarandeerd glutenvrije weekoverzicht van RetailDetail Food!

Back to top