Nieuwe CEO voor Beate Uhse

Nieuwe CEO voor Beate Uhse
Shutterstock

Michael Specht wordt vanaf 15 april de nieuwe CEO van het Duitse Beate Uhse. Hij zal een dubbelrol vervullen binnen het bedrijf, want hij krijgt ook de post van COO toegewezen. Naast hem blijft Cornelis Vlasblom wel CFO.

Stoelendans

Zo hoopt het bedrijf een einde te stellen aan de vele veranderingen binnen het bestuur: in januari stapte daar Nathal van Rijn op als CEO, na amper drie maanden in dienst te zijn geweest, en in maart werd besloten om het contract van COO Dennis van Allemeersch niet meer te verlengen. Na het vertrek van Van Rijn had die tijdelijk ook de positie van CEO ingevuld.

 

 Specht heeft doorheen de jaren al heel wat ervaring opgedaan: zo was hij baas van de Duitse tak van Starbucks en verkoopdirecteur bij het sportmerk Puma. Hij krijgt nu de taak om de Beate Uhse terug op het juiste spoor te krijgen. Het moederbedrijf van Pabo en Christine le Duc bevindt zich immers al een tijdje in een diepe crisis, met dalende omzetten als gevolg.

 

Nochtans zijn er al verschillende pogingen ondernomen om het bedrijf te hervormen. Zo werden er heel wat winkels gesloten en stortte het zich volledig op de online verkoop, maar ook dat hielp niet om Beate Uhse uit het slop te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top