Nieuwe CEO voor Beate Uhse | RetailDetail

Nieuwe CEO voor Beate Uhse

Nieuwe CEO voor Beate Uhse
Shutterstock

Michael Specht wordt vanaf 15 april de nieuwe CEO van het Duitse Beate Uhse. Hij zal een dubbelrol vervullen binnen het bedrijf, want hij krijgt ook de post van COO toegewezen. Naast hem blijft Cornelis Vlasblom wel CFO.

Stoelendans

Zo hoopt het bedrijf een einde te stellen aan de vele veranderingen binnen het bestuur: in januari stapte daar Nathal van Rijn op als CEO, na amper drie maanden in dienst te zijn geweest, en in maart werd besloten om het contract van COO Dennis van Allemeersch niet meer te verlengen. Na het vertrek van Van Rijn had die tijdelijk ook de positie van CEO ingevuld.

 

 Specht heeft doorheen de jaren al heel wat ervaring opgedaan: zo was hij baas van de Duitse tak van Starbucks en verkoopdirecteur bij het sportmerk Puma. Hij krijgt nu de taak om de Beate Uhse terug op het juiste spoor te krijgen. Het moederbedrijf van Pabo en Christine le Duc bevindt zich immers al een tijdje in een diepe crisis, met dalende omzetten als gevolg.

 

Nochtans zijn er al verschillende pogingen ondernomen om het bedrijf te hervormen. Zo werden er heel wat winkels gesloten en stortte het zich volledig op de online verkoop, maar ook dat hielp niet om Beate Uhse uit het slop te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.