Nieuwe CEO voor Beate Uhse

Nieuwe CEO voor Beate Uhse
Shutterstock

Michael Specht wordt vanaf 15 april de nieuwe CEO van het Duitse Beate Uhse. Hij zal een dubbelrol vervullen binnen het bedrijf, want hij krijgt ook de post van COO toegewezen. Naast hem blijft Cornelis Vlasblom wel CFO.

Stoelendans

Zo hoopt het bedrijf een einde te stellen aan de vele veranderingen binnen het bestuur: in januari stapte daar Nathal van Rijn op als CEO, na amper drie maanden in dienst te zijn geweest, en in maart werd besloten om het contract van COO Dennis van Allemeersch niet meer te verlengen. Na het vertrek van Van Rijn had die tijdelijk ook de positie van CEO ingevuld.

 

 Specht heeft doorheen de jaren al heel wat ervaring opgedaan: zo was hij baas van de Duitse tak van Starbucks en verkoopdirecteur bij het sportmerk Puma. Hij krijgt nu de taak om de Beate Uhse terug op het juiste spoor te krijgen. Het moederbedrijf van Pabo en Christine le Duc bevindt zich immers al een tijdje in een diepe crisis, met dalende omzetten als gevolg.

 

Nochtans zijn er al verschillende pogingen ondernomen om het bedrijf te hervormen. Zo werden er heel wat winkels gesloten en stortte het zich volledig op de online verkoop, maar ook dat hielp niet om Beate Uhse uit het slop te halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80 procent de hoogte in gaat. Ook de omzet gaat met meer dan 10 procent vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Oxfam denkt aan sluiting dertig wereldwinkels

16/10/2017

Door een gebrek aan vrijwilligers moeten binnenkort waarschijnlijk een dertigtal Oxfam Wereldwinkels de deuren sluiten. De voorbije drie jaar werden er al zeven gesloten. In totaal telt de keten ongeveer 230 vestigingen.

“Vergrijzende arbeidsmarkt? Niet voor retailers!”

13/10/2017

Retail blijft een van de belangrijkste sectoren voor de tewerkstelling van jongeren, zegt SD Worx: er werken dubbel zoveel dertigers als vijftigers in de sector. De vergrijzing vormt dus niet meteen een bedreiging. 

Zeeman weet winst te verdubbelen

12/10/2017

De winst van winkelketen Zeeman is in het voorbije boekjaar meer dan verdubbeld ten opzichte van 2015. Ook de omzet ging er met enkele procenten op vooruit, vooral dankzij sterke prestaties buiten Nederland.

Back to top