Nieuwe CEO voor speelgoedmaker Lego Group | RetailDetail

Nieuwe CEO voor speelgoedmaker Lego Group

Nieuwe CEO voor speelgoedmaker Lego Group

De Deense Lego Group heeft Bali Padda aangeduid als nieuwe CEO. De huidige COO gaat vanaf 1 januari 2017 officieel aan de slag en neemt het stokje dan over van Jørgen Vig Knudstorp.

14 jaar ervaring

Bali Padda is een oudgediende bij de Lego Group, want hij werkt al veertien jaar voor het bedrijf. De voorbije tien jaar maakte hij al deel uit van het management, momenteel dus als COO. “Bali Padda heeft een fantastische staat van dienst bij de Lego Group”, zegt Niels Jacobsen, voorzitter van de raad van bestuur. “Ik ben er van overtuigd dat Bali het bedrijf zal blijven ontwikkelen in nauwe samenwerking met het management.”

 

Jørgen Vig Knudstorp verlaat het bedrijf niet volledig, maar komt aan het hoofd te staan van de nieuwe Lego Brand Group. Die werd door de eigenaarsfamilie Kirk Kristiansen opgericht om het volledige potentieel van het merk Lego verder uit te bouwen. “Met onze recente groei en globalisatie komen nieuwe en opwindende mogelijkheden voor het merk en we zetten de Lego Brand Group op om die nieuwe opportuniteiten te bekijken”, aldus Thomas Kirk Kristiansen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.