Nieuwe technologie laat klant al in pashokje betalen | RetailDetail

Nieuwe technologie laat klant al in pashokje betalen

Nieuwe technologie laat klant al in pashokje betalen

Tijdens het Mobile World Congress in Barcelona heeft Mastercard een aantal nieuwe betaaltechnologieën voorgesteld. Een daarvan, de Retail Mirror, maakt het mogelijk om in het pashokje al te betalen.

 

“Complete ervaring aanbieden”

De Retail Mirror werd door Mastercard in samenwerking met Oak Labs en Panasonic ontwikkeld en maakt het mogelijk om met een smartphone onmiddellijk in een pashokje aankopen af te rekenen. De spiegel wordt daarbij gebruikt als een interface voor de klant. Na aankoop kunnen klanten zelf kiezen of de kledingstukken aan huis geleverd moeten worden of ze die onmiddellijk meenemen.

 

Net zoals bij andere van dit soort interactieve pashokjes, kan de klant ook onmiddellijk bekijken in welke kleuren en maten producten in de winkel beschikbaar zijn. Op basis van de kledingstukken en eerdere aankopen worden er ook persoonlijke aanbevelingen gedaan door een real-time adviseur.

 

“Dankzij de Retail Mirror kunnen handelaars een complete ervaring aanbieden aan hun klanten, met bovenal het gemak en de gebruiksvriendelijkheid van een webshop. Dankzij het real-time delen van informatie en de mogelijkheid om eender welk product aan te schaffen, helpt deze geconnecteerde spiegel de handelaar ook te voorkomen dat de klant afziet van een aankoop – een reëel risico in het proces dat een consument doorloopt. Tegelijk kan hij zijn klant een gepersonaliseerde winkelervaring bieden”, aldus countrymanager Henri Dewaerheijd.

 

Contacloos betalen

De spiegel werd vorig jaar al getest in een winkel in New York en zal vanaf dit jaar opduiken bij verschillende handelaars wereldwijd.

 

De Retail Mirror speelt ook in op de trend dat consumenten steeds minder problemen hebben om op een alternatieve wijze te betalen, in plaats van enkel met contant geld of de traditionele kaarten. Volgens Mastercard gaf de Europese consument in 2017 145% meer uit via contactloos betalen en waren er 42% meer winkels die deze betaalvorm aanvaardden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.