Nieuwe technologie laat klant al in pashokje betalen | RetailDetail

Nieuwe technologie laat klant al in pashokje betalen

Nieuwe technologie laat klant al in pashokje betalen

Tijdens het Mobile World Congress in Barcelona heeft Mastercard een aantal nieuwe betaaltechnologieën voorgesteld. Een daarvan, de Retail Mirror, maakt het mogelijk om in het pashokje al te betalen.

 

“Complete ervaring aanbieden”

De Retail Mirror werd door Mastercard in samenwerking met Oak Labs en Panasonic ontwikkeld en maakt het mogelijk om met een smartphone onmiddellijk in een pashokje aankopen af te rekenen. De spiegel wordt daarbij gebruikt als een interface voor de klant. Na aankoop kunnen klanten zelf kiezen of de kledingstukken aan huis geleverd moeten worden of ze die onmiddellijk meenemen.

 

Net zoals bij andere van dit soort interactieve pashokjes, kan de klant ook onmiddellijk bekijken in welke kleuren en maten producten in de winkel beschikbaar zijn. Op basis van de kledingstukken en eerdere aankopen worden er ook persoonlijke aanbevelingen gedaan door een real-time adviseur.

 

“Dankzij de Retail Mirror kunnen handelaars een complete ervaring aanbieden aan hun klanten, met bovenal het gemak en de gebruiksvriendelijkheid van een webshop. Dankzij het real-time delen van informatie en de mogelijkheid om eender welk product aan te schaffen, helpt deze geconnecteerde spiegel de handelaar ook te voorkomen dat de klant afziet van een aankoop – een reëel risico in het proces dat een consument doorloopt. Tegelijk kan hij zijn klant een gepersonaliseerde winkelervaring bieden”, aldus countrymanager Henri Dewaerheijd.

 

Contacloos betalen

De spiegel werd vorig jaar al getest in een winkel in New York en zal vanaf dit jaar opduiken bij verschillende handelaars wereldwijd.

 

De Retail Mirror speelt ook in op de trend dat consumenten steeds minder problemen hebben om op een alternatieve wijze te betalen, in plaats van enkel met contant geld of de traditionele kaarten. Volgens Mastercard gaf de Europese consument in 2017 145% meer uit via contactloos betalen en waren er 42% meer winkels die deze betaalvorm aanvaardden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.