Nu ook koopzondagen in Brusselse bovenstad

Nu ook koopzondagen in Brusselse bovenstad

De Brusselse gemeenten Sint-Gillis, Elsene en de Stad Brussel slaan de handen in elkaar voor het project "Uptown". Vanaf 5 juni zullen ook de winkels van de bovenstad elke eerste zondag van de maand hun deuren openen.

 

Potentieel van 370 winkels

Het gedeelte van de bovenstad waar de koopzondagen onder de noemer "I Shop on First Sundays” zullen plaatsvinden, loopt langs de Louisabuurt (het Stefaniaplein, de Louisalaan en de Jean Stas-, de Dejoncker- en de Jourdanstraat), de Guldenvlieslaan en Waterloolaan, de Naamsestraat en -poort, alsook de Louisa- en Guldenvliesgalerij en de Elsensesteenweg tot en met de Sint-Bonifaaswijk.

 

Een omvangrijk gebied dat liefst 370 winkels telt en onlangs werd erkend als toeristische zone. Daardoor mogen de winkels nu 7 dagen op 7 open zijn, dus ook op zondag. “De koopkracht die nu naar Waterloo of zelfs Maastricht gaat, moet terugkeren naar de bovenstad”, zegt Viviane Teitelbaum, schepen van Handel van de gemeente Elsene (MR), aan persbureau Belga.

 

Start op 5 juni

Op 5 juni gaat de eerste "I shop on First Sundays" van start, met flink wat randanimatie en gratis parkeren dankzij de samenwerking met Interparking. Vooral de tweede koopzondag (op 3 juli) belooft een topper te worden: die staat in het teken van gezinnen ‑ “Family Sunday” ‑ en valt samen met de eerste zondag van de zomersolden.

 

Zondagsopeningen waren al mogelijk in een beperkt deel van het Brusselse (toeristische) centrum en het concept werd vorig jaar ook uitgerold naar de Nieuwstraat en de Dansaertwijk. Al kiezen de grote ketens er daar wel voor om enkel de eerste zondag van de maand te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top