Aandacht voor in-store experience tijdens voorprogramma Omnichannel Congress | RetailDetail

Omnichannel Congress: aandacht voor 'in-store experience'

Omnichannel Congress: aandacht voor 'in-store experience'

Tijdens één van de voorprogramma's van het RetailDetail Omnichannel Congress 2017 op 2 februari zullen sprekers Katelijn Quartier en Carmen Adams de aandacht vestigen op 'in-store experience'.

Inspelen op de zintuigen

Katelijn Quartier maakt deel uit van het retaildesignlab van de Universiteit Hasselt, een kenniscentrum waar bekeken wordt hoe klanten omgaan met de winkel en hoe ze die ervaren. “Door de klant als mens te begrijpen kunnen we als ontwerper beter inspelen op hoe we de beleving van de winkel kunnen verbeteren. Dus ken je klant, (her)ken jezelf als brand en bepaal zo welke beleving je dient aan te bieden”, aldus Quartier.

 

Tijdens het voorprogramma 'In-store experience' op het Omnichannel Congress van RetailDetail zal ze onder andere ingaan op enkele tools die in het retaildesignlab zijn ontwikkeld om de retailer te helpen bij de creatie van een belevingsgerichte winkel.

 

Carmen Adams, die deel uitmaakt van de Faculteit BEW van de Universiteit Hasselt, zal het dan weer hebben over haar onderzoek naar 'crossmodale correspondences'. Dat zijn neurologische paden die er tussen onze zintuigen bestaan waardoor het prikkelen van één zintuig een verwachting kan creëren in een ander zintuig. Zij zal bespreken hoe zintuigen op elkaar inwerken en hoe dat vertaald kan worden naar de optimalisatie van de beleving van een winkel.

 

Klik hier voor meer informatie over het RetailDetail Omnichannel Congress 2017 op 2 februari of om je in te schrijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.