Omzet Action groeit met een derde

Omzet Action groeit met een derde

De omzet van de Nederlandse winkelketen Action is in 2015 met 32% gestegen naar 1,99 miljard euro. Die sterke groei was vooral te danken aan het groot aantal nieuwe winkels dat de keten in 2015 opende.

Maal drie in Frankrijk

Ook op vergelijkbare basis was er echter nog groei, maar die was met 7,6% een stuk kleiner. Action opende in 2015 dan ook 141 nieuwe winkels: zo verdubbelde het aantal winkels in Frankrijk tot 120, kwamen er 17 nieuwe filialen in Nederland, 23 in België en 31 in Duitsland. Daarnaast opende Action in 2015 zijn eerste winkels in Oostenrijk en Luxemburg en werd in Parijs het eerste distributiecentrum buiten Nederland geopend.

 

“Door de sterke internationale groei, met een toenemend aantal winkels buiten Nederland, ontwikkelt onze organisatie zich van een typisch Nederlands bedrijf naar een Europese discounter. Als internationale onderneming moeten we onze organisatie versterken, waarbij we ons blijven focussen op onze unieke positionering. In combinatie met geografische expansie zijn dit onze prioriteiten voor de komende jaren”, zegt CEO Sander van der Laan.

 

In Nederland groeide de omzet met 10% naar 1,15 miljard euro, terwijl er in België sprake was van een omzetgroei van liefst 37% naar 401 miljoen euro. In Duitsland verdubbelde de omzet zelfs naar 165 miljoen euro en in Frankrijk was er een indrukwekkende groei van 212% (meer dan maal drie dus), waardoor de omzet er in 2015 uitkwam op 281 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

Back to top