Omzet Action groeit met een derde | RetailDetail

Omzet Action groeit met een derde

Omzet Action groeit met een derde

De omzet van de Nederlandse winkelketen Action is in 2015 met 32% gestegen naar 1,99 miljard euro. Die sterke groei was vooral te danken aan het groot aantal nieuwe winkels dat de keten in 2015 opende.

Maal drie in Frankrijk

Ook op vergelijkbare basis was er echter nog groei, maar die was met 7,6% een stuk kleiner. Action opende in 2015 dan ook 141 nieuwe winkels: zo verdubbelde het aantal winkels in Frankrijk tot 120, kwamen er 17 nieuwe filialen in Nederland, 23 in België en 31 in Duitsland. Daarnaast opende Action in 2015 zijn eerste winkels in Oostenrijk en Luxemburg en werd in Parijs het eerste distributiecentrum buiten Nederland geopend.

 

“Door de sterke internationale groei, met een toenemend aantal winkels buiten Nederland, ontwikkelt onze organisatie zich van een typisch Nederlands bedrijf naar een Europese discounter. Als internationale onderneming moeten we onze organisatie versterken, waarbij we ons blijven focussen op onze unieke positionering. In combinatie met geografische expansie zijn dit onze prioriteiten voor de komende jaren”, zegt CEO Sander van der Laan.

 

In Nederland groeide de omzet met 10% naar 1,15 miljard euro, terwijl er in België sprake was van een omzetgroei van liefst 37% naar 401 miljoen euro. In Duitsland verdubbelde de omzet zelfs naar 165 miljoen euro en in Frankrijk was er een indrukwekkende groei van 212% (meer dan maal drie dus), waardoor de omzet er in 2015 uitkwam op 281 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Back to top