Omzet bij Greenyard krijgt kleine tik

Omzet bij Greenyard krijgt kleine tik
Shutterstock

In het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar moest Greenyard een omzetdaling slikken, die vooral te wijten was aan de zwakke prestatie van de divisie Long Fresh (diepvries en blik). Greenyard wijst ook naar een sterke vergelijkingsbasis.

Magere oogst

Op vergelijkbare basis daalde de omzet bij het fruit-, groente en potgrondbedrijf met een halve procent naar 1,110 miljard euro. Volgens Greenyard heeft dat vooral te maken met de sterke prestaties een jaar eerder, maar Greenyard heeft ook te kampen met de dalende waarde van het Britse pond en ondermaatse prestaties bij de divisie Long Fresh. De negatieve wisselkoerseffecten hadden een impact van 0,4%, terwijl de verkoop van diepvries en blik op vergelijkbare basis met 4% daalde. Volgens Greenyard is dat het gevolg van een magere oogst vorig jaar.

 

De andere divisies binnen de groep presteerden dan weer iets beter: zo steeg de vergelijkbare omzet bij de divisie Horticulture (onder andere potgrond) met 2,9%, terwijl die bij de versdivisie ten opzichte van een jaar eerder quasi stabiel bleef. Op 21 november komt Greenyard met de halfjaarresultaten naar buiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in zware papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog 8 vestigingen in Vlaanderen.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Back to top