Omzet bij Greenyard Foods krijgt kleine tik | RetailDetail

Omzet bij Greenyard krijgt kleine tik

Omzet bij Greenyard krijgt kleine tik
Shutterstock

In het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar moest Greenyard een omzetdaling slikken, die vooral te wijten was aan de zwakke prestatie van de divisie Long Fresh (diepvries en blik). Greenyard wijst ook naar een sterke vergelijkingsbasis.

Magere oogst

Op vergelijkbare basis daalde de omzet bij het fruit-, groente en potgrondbedrijf met een halve procent naar 1,110 miljard euro. Volgens Greenyard heeft dat vooral te maken met de sterke prestaties een jaar eerder, maar Greenyard heeft ook te kampen met de dalende waarde van het Britse pond en ondermaatse prestaties bij de divisie Long Fresh. De negatieve wisselkoerseffecten hadden een impact van 0,4%, terwijl de verkoop van diepvries en blik op vergelijkbare basis met 4% daalde. Volgens Greenyard is dat het gevolg van een magere oogst vorig jaar.

 

De andere divisies binnen de groep presteerden dan weer iets beter: zo steeg de vergelijkbare omzet bij de divisie Horticulture (onder andere potgrond) met 2,9%, terwijl die bij de versdivisie ten opzichte van een jaar eerder quasi stabiel bleef. Op 21 november komt Greenyard met de halfjaarresultaten naar buiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.