Omzet Decathlon voor het eerst meer dan 10 miljard euro

Omzet Decathlon voor het eerst meer dan 10 miljard euro
Decathlon Rotterdam

Sportketen Decathlon heeft zichzelf een mooi verjaardagscadeau geschonken: ze viert haar veertigste verjaardag met voor de eerste keer ooit een omzet van meer dan tien miljard euro, dankzij een flinke internationale expansie.

Al 1.176 winkels in 28 landen

In zijn thuisland Frankrijk, waar Decathlon 301 winkels telt, klokte de omzet af op 3,3 miljard euro, een groei van 2,2% tegenover het jaar voordien. “De groei was niet zo sterk als we hadden gewenst”, geeft algemeen directeur François De Witte ruiterlijk toe. “Daar zijn meerdere verklaringen voor: het slechte weer van het voorjaar, nog altijd hét seizoen voor sporters; sociale onrust in juni en de aanslagen. Dat alles weegt op de aankopen.”

 

Internationaal groeide Decathlon wél als kool: de omzet buiten Frankrijk steeg 12% tot 6,7 miljard euro. Decathlon opende vorig jaar liefst 164 nieuwe sportsupermarkten, wat het totaal op 1.176 verkooppunten brengt (inclusief franchise), en betrad de markt in vijf nieuwe landen (zodat de groep nu actief is in 28 landen). Op vergelijkbare basis scoort Decathlon, dat in 2010 ‘nog maar’ 6 miljard euro omzet boekte, ook nog sterk met een omzetgroei van 4,4% (ietsje minder dan de +5% uit 2015).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Back to top