Omzet Decathlon voor het eerst meer dan 10 miljard euro | RetailDetail

Omzet Decathlon voor het eerst meer dan 10 miljard euro

Omzet Decathlon voor het eerst meer dan 10 miljard euro
Decathlon Rotterdam

Sportketen Decathlon heeft zichzelf een mooi verjaardagscadeau geschonken: ze viert haar veertigste verjaardag met voor de eerste keer ooit een omzet van meer dan tien miljard euro, dankzij een flinke internationale expansie.

Al 1.176 winkels in 28 landen

In zijn thuisland Frankrijk, waar Decathlon 301 winkels telt, klokte de omzet af op 3,3 miljard euro, een groei van 2,2% tegenover het jaar voordien. “De groei was niet zo sterk als we hadden gewenst”, geeft algemeen directeur François De Witte ruiterlijk toe. “Daar zijn meerdere verklaringen voor: het slechte weer van het voorjaar, nog altijd hét seizoen voor sporters; sociale onrust in juni en de aanslagen. Dat alles weegt op de aankopen.”

 

Internationaal groeide Decathlon wél als kool: de omzet buiten Frankrijk steeg 12% tot 6,7 miljard euro. Decathlon opende vorig jaar liefst 164 nieuwe sportsupermarkten, wat het totaal op 1.176 verkooppunten brengt (inclusief franchise), en betrad de markt in vijf nieuwe landen (zodat de groep nu actief is in 28 landen). Op vergelijkbare basis scoort Decathlon, dat in 2010 ‘nog maar’ 6 miljard euro omzet boekte, ook nog sterk met een omzetgroei van 4,4% (ietsje minder dan de +5% uit 2015).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Chanel neemt aandeel in online retailer Farfetch

19/02/2018

Het Franse modemerk Chanel heeft een minderheidsaandeel genomen in het Britse Farfetch. Chanel wil de kennis van de online retailer gebruiken om zelf meer digitale innovaties te ontwikkelen voor de eigen klanten.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Back to top