Omzet Metro Group daalt minimaal in eerste kwartaal

Omzet Metro Group daalt minimaal in eerste kwartaal

In het eerste kwartaal van zijn boekjaar is de omzet van de Duitse Metro Group met 0,6% gedaald ten opzichte van een jaar eerder. Op vergelijkbare basis was er wel een stijging van 0,1%.

Stijging online verkoop Media-Saturn

Volgens de voorlopige cijfers van Metro Group haalde het bedrijf in zijn eerste kwartaal een omzet van 17 miljard euro, een jaar eerder was dat nog 17,1 miljard euro. Die daling is vrijwel volledig te wijten aan de verkoop van Metro Cash & Carry Vietnam.

 

Bij Metro Cash & Carry bleef de omzet quasi stabiel op acht miljard euro, op vergelijkbare basis was er sprake van een groei van 0,7%. In Duitsland, België en Nederland daalde de omzet wel, terwijl er goed werd gepresteerd in Spanje, Turkije en China.

 

Ook bij Media-Saturn bleef de omzet met 6,9 miljard euro stabiel. Ondanks het sluiten van Redcoon in vijf landen, steeg de online omzet bij Media-Saturn met 25% ten opzichte van een jaar eerder.

 

Bij warenhuisketen Real daalde de vergelijkbare omzet met 1,7% naar 2,1 miljard euro. Die daling was voornamelijk te wijten aan winkelsluitingen en een lagere omzet bij food, vanwege de sterke concurrentie in dat segment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top