Omzet Metro Group daalt minimaal in eerste kwartaal | RetailDetail

Omzet Metro Group daalt minimaal in eerste kwartaal

Omzet Metro Group daalt minimaal in eerste kwartaal

In het eerste kwartaal van zijn boekjaar is de omzet van de Duitse Metro Group met 0,6% gedaald ten opzichte van een jaar eerder. Op vergelijkbare basis was er wel een stijging van 0,1%.

Stijging online verkoop Media-Saturn

Volgens de voorlopige cijfers van Metro Group haalde het bedrijf in zijn eerste kwartaal een omzet van 17 miljard euro, een jaar eerder was dat nog 17,1 miljard euro. Die daling is vrijwel volledig te wijten aan de verkoop van Metro Cash & Carry Vietnam.

 

Bij Metro Cash & Carry bleef de omzet quasi stabiel op acht miljard euro, op vergelijkbare basis was er sprake van een groei van 0,7%. In Duitsland, België en Nederland daalde de omzet wel, terwijl er goed werd gepresteerd in Spanje, Turkije en China.

 

Ook bij Media-Saturn bleef de omzet met 6,9 miljard euro stabiel. Ondanks het sluiten van Redcoon in vijf landen, steeg de online omzet bij Media-Saturn met 25% ten opzichte van een jaar eerder.

 

Bij warenhuisketen Real daalde de vergelijkbare omzet met 1,7% naar 2,1 miljard euro. Die daling was voornamelijk te wijten aan winkelsluitingen en een lagere omzet bij food, vanwege de sterke concurrentie in dat segment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Media Markt boet voor Metro en voor Turkije

14/08/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, stagneerde in het voorbije kwartaal. De elektronicagroep moet op de beurs ook boeten voor de aandelendip bij Metro, de holding waarvan het vorig jaar afsplitste, en bezorgdheden om de Turkse expansie.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.