Omzet Metro Group daalt minimaal in eerste kwartaal

Omzet Metro Group daalt minimaal in eerste kwartaal

In het eerste kwartaal van zijn boekjaar is de omzet van de Duitse Metro Group met 0,6% gedaald ten opzichte van een jaar eerder. Op vergelijkbare basis was er wel een stijging van 0,1%.

Stijging online verkoop Media-Saturn

Volgens de voorlopige cijfers van Metro Group haalde het bedrijf in zijn eerste kwartaal een omzet van 17 miljard euro, een jaar eerder was dat nog 17,1 miljard euro. Die daling is vrijwel volledig te wijten aan de verkoop van Metro Cash & Carry Vietnam.

 

Bij Metro Cash & Carry bleef de omzet quasi stabiel op acht miljard euro, op vergelijkbare basis was er sprake van een groei van 0,7%. In Duitsland, België en Nederland daalde de omzet wel, terwijl er goed werd gepresteerd in Spanje, Turkije en China.

 

Ook bij Media-Saturn bleef de omzet met 6,9 miljard euro stabiel. Ondanks het sluiten van Redcoon in vijf landen, steeg de online omzet bij Media-Saturn met 25% ten opzichte van een jaar eerder.

 

Bij warenhuisketen Real daalde de vergelijkbare omzet met 1,7% naar 2,1 miljard euro. Die daling was voornamelijk te wijten aan winkelsluitingen en een lagere omzet bij food, vanwege de sterke concurrentie in dat segment.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Back to top