Online omzet 34 procent hoger in aanloop naar Kerstmis | RetailDetail

Online omzet 34% hoger in aanloop naar Kerstmis

Online omzet 34% hoger in aanloop naar Kerstmis
Shutterstock

Volgens Thuiswinkel.org zal de online omzet in de drie weken naar Kerstmis 34% hoger liggen dan een jaar eerder. De gemiddelde weekomzet stijg zo naar 309,5 miljoen euro, terwijl dat voor de rest van het jaar slechts 231 miljoen euro was.

 

Niet enkel kerstcadeaus

In de drie weken rond 6 en 24 december verwacht Thuiswinkel.org zo dat er in totaal meer dan 928 miljoen euro aan online aankopen wordt uitgegeven, waarvan 235 miljoen euro specifiek omwille van kerstaankopen. “Het extreme weer dat vorige week ons land teisterde heeft voor een flinke boost in online aankopen gezorgd. Consumenten kozen daarmee voor het gemak van online shoppen zodat ze zelf niet naar buiten hoefden en toch hun aankopen op tijd binnen hadden”, aldus Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org.

 

“Hierbij gaat het overigens niet meer alleen om kerstcadeaus, want werkelijk alle denkbare kerstzaken worden online besteld”, klinkt het. Ook dit jaar is er een toename voor de verkoop van luxeproducten in de aanloop naar Kerstmis en ook multimedia, zoals muziek, games en boeken, blijven het goed doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.