Onverwacht verlies voor Metro Group

Onverwacht verlies voor Metro Group

Onverwacht verlies voor Metro Group
http://www.shutterstock.com/nl/pic-416278519/

De Duitse Metro Group heeft in zijn derde kwartaal onverwacht verlies gemaakt. Dat is het gevolg van de kosten die worden gemaakt bij herstructureringen in de groothandelstak in zowel België als Duitsland.

 

190 miljoen euro kosten

De omzet van de Metro Group daalde in het derde kwartaal met 2,7 procent naar 13,6 miljard euro. Daarmee doet het minder goed dan de verwachtingen van analisten, die uitgingen van een omzet van 13,8 miljard euro. Dat was vooral te wijten aan een daling buiten Duitsland. Op de thuismarkt bleef de omzet immers stabiel.

 

De Duitse groep maakte daarbij een verlies van 79 miljoen euro voor belastingen. Dat was grotendeels te wijten aan de herstructureringen in Duitsland en België, wat voor Metro een extra kost van 190 miljoen euro betekende.

 

Mooie groei bij Media-Saturn

Bij Metro Cash & Carry viel de omzet met 4,5 procent terug naar 7,1 miljard euro, terwijl er bij Media-Saturn sprake was van een groei van 1,5 procent naar 4,7 miljard euro. De online verkoop van Media-Saturn maakte wel een sprong van 7,8 procent.

 

Ondanks de mindere resultaten en het onverwachte verlies in het derde kwartaal, heeft Metro zijn doelstellingen voor het volledige boekjaar niet bijgesteld. Het verwacht nog steeds een kleine stijging in de omzet en de winst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?