Op 11 juli is het Amazon Prime Day

Op 11 juli is het Amazon Prime Day
Shutterstock

Amazon heeft zopas de datum voor de derde Prime Day aangekondigd. Op 11 juli komt het bedrijf met zijn tegenhanger van Black Friday en zullen er weer heel wat koopjes te vinden zijn in de webshop.

Betere deals

Amazon lanceerde Prime Day enkele jaren geleden, om zijn twintigste verjaardag te vieren. Daarbij lanceerde het gedurende één dag heel wat speciale aanbiedingen, die wel enkel geldig waren voor houders van een Prime-abonnement. Dat is ook dit jaar het geval.

 

Dit jaar begint Amazon Prime Day bij ons om 3u ’s nachts op 11 juli en eindigt hij op 12 juli om 9u ’s ochtends. Amazon belooft tijdens die dertig uur ‘honderdduizenden deals’, met elke vijf minuten een nieuwe aanbieding. Ook klanten uit China, India en Mexico kunnen dit jaar deelnemen aan de Prime Day, wat het totaal op dertien landen brengt. Per land zullen er verschillende aanbiedingen zijn, al komt er ook een Amazon Global Store, waar een aantal producten wereldwijd worden aangeboden.

 

Amazon gaat dit jaar de deals ook per categorie samen plaatsen. Daarmee komt het tegemoet aan een klacht van vorig jaar, toen klanten vonden dat het heel moeilijk was om tussen het groot aantal aanbiedingen net die deals te vinden waar ze interesse in hadden.

 

Daarnaast waren er ook heel wat bezoekers die vonden dat de aanbiedingen van lage kwaliteit waren en voor te veel producten waar weinig interesse in is. Amazon benadrukt daarom dat er dit jaar ook heel wat kortingen zullen zijn op producten die traditioneel in de smaak vallen op Black Friday, zoals tv’s en andere hardware. Natuurlijk zullen er ook heel wat kortingen zijn voor de eigen producten, zoals Kindle, Echo en de verschillende streamingdiensten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Back to top