Op 11 juli is het Amazon Prime Day | RetailDetail

Op 11 juli is het Amazon Prime Day

Op 11 juli is het Amazon Prime Day
Shutterstock

Amazon heeft zopas de datum voor de derde Prime Day aangekondigd. Op 11 juli komt het bedrijf met zijn tegenhanger van Black Friday en zullen er weer heel wat koopjes te vinden zijn in de webshop.

Betere deals

Amazon lanceerde Prime Day enkele jaren geleden, om zijn twintigste verjaardag te vieren. Daarbij lanceerde het gedurende één dag heel wat speciale aanbiedingen, die wel enkel geldig waren voor houders van een Prime-abonnement. Dat is ook dit jaar het geval.

 

Dit jaar begint Amazon Prime Day bij ons om 3u ’s nachts op 11 juli en eindigt hij op 12 juli om 9u ’s ochtends. Amazon belooft tijdens die dertig uur ‘honderdduizenden deals’, met elke vijf minuten een nieuwe aanbieding. Ook klanten uit China, India en Mexico kunnen dit jaar deelnemen aan de Prime Day, wat het totaal op dertien landen brengt. Per land zullen er verschillende aanbiedingen zijn, al komt er ook een Amazon Global Store, waar een aantal producten wereldwijd worden aangeboden.

 

Amazon gaat dit jaar de deals ook per categorie samen plaatsen. Daarmee komt het tegemoet aan een klacht van vorig jaar, toen klanten vonden dat het heel moeilijk was om tussen het groot aantal aanbiedingen net die deals te vinden waar ze interesse in hadden.

 

Daarnaast waren er ook heel wat bezoekers die vonden dat de aanbiedingen van lage kwaliteit waren en voor te veel producten waar weinig interesse in is. Amazon benadrukt daarom dat er dit jaar ook heel wat kortingen zullen zijn op producten die traditioneel in de smaak vallen op Black Friday, zoals tv’s en andere hardware. Natuurlijk zullen er ook heel wat kortingen zijn voor de eigen producten, zoals Kindle, Echo en de verschillende streamingdiensten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Wouter Kolk, de CEO van Albert Heijn, een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping' in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.