Op=Op Voordeelshop neemt telecom over van Kijkshop | RetailDetail

Op=Op Voordeelshop neemt telecom over van Kijkshop

Op=Op Voordeelshop neemt telecom over van Kijkshop
Shutterstock

Op=Op Voordeelshop heeft het volledige telecomassortiment van Kijkshop overgenomen. Binnen enkele weken moeten de producten zowel online als in de winkels van de discountketen te vinden zijn.

 

Nieuwe klanten

“Met onze 148 winkels zijn we nu al een veel gezien gezicht in menig Nederlands winkelgebied. Wij zijn bekend van de verkoop van A-merk-drogisterijartikelen, -wasmiddelen en -reinigingsproducten tegen de allerlaagste prijzen. Wij voegen daar nu een aantrekkelijk assortiment aan toe”, telende connexie.nl op bij directeur Vincent Alkema. Volgens Alkema is de toevoeging niet enkel goed nieuws voor de huidige klanten, maar zal de discounter er ook een hoop nieuwe klanten mee winnen: “Hieronder zijn veel oud-klanten van Kijkshop, die op zoek op zijn naar een winkelalternatief voor hun telecomaankopen.”

 

Op=Op Voordeelshop maakt het voorbije jaar een flinke expansie door: in de zomer van vorig jaar nam het al meer dan dertig winkels over van Blokker en begin dit jaar kreeg het ook een aantal Marskramer-vestigingen in handen. Alkema wil binnen een aantal jaren doorgroeien naar 350 winkels. Momenteel is de keten op dat vlak bijna halfweg.

 

De bijna zeventig winkels van Kijkshop werden begin dit jaar dan weer allemaal gesloten, amper een maand nadat de keten in Zweedse handen kwam. Daarbij verloren 400 werknemers hun baan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.