Oprichter Fun lanceert nieuw budgetconcept Yess! | RetailDetail

Oprichter Fun lanceert nieuw budgetconcept Yess!

Oprichter Fun lanceert nieuw budgetconcept Yess!

Bart Coeman, de oprichter en bestuurder van speelgoedketen Fun, heeft een nieuw discountconcept gelanceerd onder de naam Yess!. De eerste vestiging van Yess! opende op 24 maart zijn deuren in Roeselare.

Geen merkartikelen

“Ik wou iets met producten voor dagelijks gebruik, hoofdzakelijk gericht op een vrouwelijk publiek, maar wel voor alle leeftijdscategorieën”, zegt Coeman over de invulling van het concept aan Publimat. Daarnaast zocht hij producten die niet vaak en veel online verkocht worden. “Wat niet betekent dat we geen webshop zullen hebben. Die gaan we in de loop van april opstarten en zal van bij de lancering al een heel groot deel van het assortiment bevatten.”

 

Het volledige assortiment zal laaggeprijsd zijn en daarom zullen er geen merkartikelen te vinden zijn in de winkels. “Wat niet betekent dat we brol verkopen. Integendeel, onze producten kunnen de vergelijking doorstaan met merkartikelen, behalve dan in prijs. Die is bij ons veel interessanter.”

 

Nog dit jaar wil Coeman twee extra vestigingen openen van Yess!. Daarvoor is hij op zoek naar panden in Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.