Oprichter Fun lanceert nieuw budgetconcept Yess! | RetailDetail

Oprichter Fun lanceert nieuw budgetconcept Yess!

Oprichter Fun lanceert nieuw budgetconcept Yess!

Bart Coeman, de oprichter en bestuurder van speelgoedketen Fun, heeft een nieuw discountconcept gelanceerd onder de naam Yess!. De eerste vestiging van Yess! opende op 24 maart zijn deuren in Roeselare.

Geen merkartikelen

“Ik wou iets met producten voor dagelijks gebruik, hoofdzakelijk gericht op een vrouwelijk publiek, maar wel voor alle leeftijdscategorieën”, zegt Coeman over de invulling van het concept aan Publimat. Daarnaast zocht hij producten die niet vaak en veel online verkocht worden. “Wat niet betekent dat we geen webshop zullen hebben. Die gaan we in de loop van april opstarten en zal van bij de lancering al een heel groot deel van het assortiment bevatten.”

 

Het volledige assortiment zal laaggeprijsd zijn en daarom zullen er geen merkartikelen te vinden zijn in de winkels. “Wat niet betekent dat we brol verkopen. Integendeel, onze producten kunnen de vergelijking doorstaan met merkartikelen, behalve dan in prijs. Die is bij ons veel interessanter.”

 

Nog dit jaar wil Coeman twee extra vestigingen openen van Yess!. Daarvoor is hij op zoek naar panden in Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.