Oprichter Fun lanceert nieuw budgetconcept Yess! | RetailDetail

Oprichter Fun lanceert nieuw budgetconcept Yess!

Oprichter Fun lanceert nieuw budgetconcept Yess!

Bart Coeman, de oprichter en bestuurder van speelgoedketen Fun, heeft een nieuw discountconcept gelanceerd onder de naam Yess!. De eerste vestiging van Yess! opende op 24 maart zijn deuren in Roeselare.

Geen merkartikelen

“Ik wou iets met producten voor dagelijks gebruik, hoofdzakelijk gericht op een vrouwelijk publiek, maar wel voor alle leeftijdscategorieën”, zegt Coeman over de invulling van het concept aan Publimat. Daarnaast zocht hij producten die niet vaak en veel online verkocht worden. “Wat niet betekent dat we geen webshop zullen hebben. Die gaan we in de loop van april opstarten en zal van bij de lancering al een heel groot deel van het assortiment bevatten.”

 

Het volledige assortiment zal laaggeprijsd zijn en daarom zullen er geen merkartikelen te vinden zijn in de winkels. “Wat niet betekent dat we brol verkopen. Integendeel, onze producten kunnen de vergelijking doorstaan met merkartikelen, behalve dan in prijs. Die is bij ons veel interessanter.”

 

Nog dit jaar wil Coeman twee extra vestigingen openen van Yess!. Daarvoor is hij op zoek naar panden in Oost-Vlaanderen en Vlaams-Brabant. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.