Optimaß Europe van start gegaan

Optimaß Europe van start gegaan

Vandaag is Optimaß Europe van start gegaan, een bedrijf dat ondernemers bijstaat op het vlak van winkelsluitingen en voorraadliquidatie. Zo wil het handelaars helpen bij onder andere de omvorming naar een omnichannelbeleid.

"Winkelportefeuille hervormen"

Voor hun bijstand rekent Optimaß op het advies van drie deskundigen, die samen de "Adviesraad" vormen: professor Manfred Maus (oprichter van de Duitse doe-het-zelfketen OBI), Paul McGowan (hoofd van HMV in het Verenigd Koninkrijk, Ierland en Canada), en Erik Van Heuven (voormalig CEO van Galeria Inno België en HR Group Duitsland). Van Heuven is tevens de CEO van Optimaß.

 

"Omdat handelaars steeds meer inspelen op de behoeften van hun klanten, zullen ze in de toekomst minder winkels en een sterker multichannelaanbod nodig hebben. Optimaß biedt deze handelaars de mogelijkheid om hun winkelportefeuille te hervormen. Op die manier maken ze meer omzet en kunnen ze hun overtollige voorraad van de hand doen, zonder dat de dagdagelijkse activiteiten van hun bedrijven in het gedrang komen", aldus Manfred Maus.

 

"Ik kijk ernaar uit om deze belangrijke dienstverlening aan handelaars in heel Europa aan te bieden. Veel bedrijven zijn gespecialiseerd in het openen van winkels, maar niet in het sluiten ervan", besluit Erik Van Heuven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top