Overname Moleskine door D’Ieteren niet gesmaakt door aandeelhouders

Overname Moleskine door D’Ieteren niet gesmaakt door aandeelhouders

Overname Moleskine door D’Ieteren niet gesmaakt door aandeelhouders

De aandeelhouders van de Brusselse groep D’Ieteren lijken niet helemaal tevreden met de overname van het Italiaanse Moleskine. Op de beurs in Brussel viel het aandeel sterk terug, nadat het nieuws werd bekend gemaakt.

Klassieke holding

De overname van Moleskine is op het eerste zicht dan ook een bijzonder vreemde stap: D’Ieteren is toch vooral bekend als invoerder van VW-merken en als meerderheidsaandeelhouder in Belron, het moederbedrijf van Carglass. Notitieboekjesmaker Moleskine past niet helemaal in dat rijtje.

 

CEO Alex Mille van D’Ieteren is het daar echter niet helemaal mee eens: hij noemt Moleskine een interessant project en zegt dat er in de toekomst mogelijk nog dergelijke investeringen zullen volgen. “We willen een strategische partner worden van bedrijven en ondernemers ondersteunen”, stelt hij volgens De Tijd.

 

Ook de analisten zijn het er niet helemaal over eens of de overname al dan niet een goede deal is. De overname zal onmiddellijk bijdragen tot de groepswinst, maar het moet nog blijken of het uiteindelijk een goede investering is geweest. Waar ze het wel over eens zijn, is dat D’Ieteren zich meer en meer lijkt om te vormen tot een industriële holding en dat de overname van Moleskine de deur openzet voor meer gelijkaardige deals.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.