Pearle-moeder neemt Tesco Opticians over

Pearle-moeder neemt Tesco Opticians over

Pearle-moeder neemt Tesco Opticians over

Tesco Opticians, de brillenketen van de Britse supermarktgigant Tesco, wordt overgenomen door het op de Amsterdamse beurs genoteerde GrandVision. De deal moet wel nog groen licht krijgen van de Britse concurrentiewaakhond.

209 optiekwinkels

Tesco Opticians is in het Verenigd Koninkrijk en Ierland actief met 209 vestigingen, die werk bieden aan 1.500 mensen en vorig jaar goed waren voor een omzet van 90 miljoen pond (ruim 105 miljoen euro tegen de huidige wisselkoers). Welk bedrag GrandVision op tafel legt voor de overname, is niet meegedeeld.

 

GrandVision was al aanwezig in Groot-Brittannië met brillenketen Vision Express. Met de 209 winkels van Tesco erbij komt het aantal vestigingen nu op 598. De overname heeft geen gevolgen voor het personeel van de Tesco-optiekzaken, zo benadrukt GrandVision, dat hoopt de deal in de tweede jaarhelft te kunnen afronden.

 

GrandVision is intussen actief in veertig landen in Europa, Noord- en Zuid-Amerika en Azië. De groep boven brillenketens als Pearle en GrandOptical telt meer dan 6.500 verkooppunten en ruim 31.000 medewerkers wereldwijd. GrandVision boekte vorig jaar een totale omzet van 3,3 miljard euro, een stijging met 3,5%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie.