#PEOPLE: Extra voorprogramma RetailDetail Congress

#PEOPLE: Extra voorprogramma RetailDetail Congress
http://www.shutterstock.com/pic-193747298/

Het RetailDetail Congress 2016 op 28 april heeft er met #PEOPLE nog een voorprogramma bij. Hoe vind, motiveer en behoud je de juiste werknemers? Je komt het hier te weten.

"Hire for the organization, not for the job”

Medewerkers vervullen de rol van ambassadeur en daarbij verplaatsen gesprekken zich steeds meer naar sociale media, met name bij jonge werkzoekenden. Hoe speel je daarop in als werkgever? Welke content strategie ga je volgen? Hoe bouw je de juiste online community op? Julie Lavigne, recruitment specialist social media bij Accent Jobs, geeft de nodig tips en tricks.

 

Maar hoe houd je die medewerker vervolgens gemotiveerd en geëngageerd, eenmaal hij of zij in je bedrijf aan de slag is? Carol Geens, business unit manager bij Peak6, gaat na hoe je 'employee engagement' kan verbeteren. Cultuur en werknemersbetrokkenheid vormen immers de belangrijkste uitdagingen waar organisaties mee kampen: 8 op de 10 organisaties geeft aan het gebrek aan ‘employee engagement’ als grootste uitdaging te zien. Bedrijven dienen hun eigen cultuur beter te leren begrijpen en vertalen, hun strategieën verder te ontwikkelen om mensen daarbij te betrekken. "Hire for the organization, not for the job” is daarom het motto van Carol Geens. 

 

Het succesverhaal van Schoenen Torfs

Gelukkige medewerkers leiden immers tot gelukkige klanten, weet Barbara Torfs, marketing- en communicatiemanager van Schoenen Torfs, als geen ander. Zij brengt op het RetailDetail Congress een intrigerend verhaal over klantgerichtheid en medewerkersgeluk, de twee pijlers in de bedrijfsmissie van Schoenen Torfs. 

 

 

Wil je ook #engaged geraken met je #PEOPLE? Reserveer dan nu nog snel jouw plaats voor het RetailDetail Congress, op donderdag 28 april in Willebroek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top