#PEOPLE: Extra voorprogramma RetailDetail Congress | RetailDetail

#PEOPLE: Extra voorprogramma RetailDetail Congress

#PEOPLE: Extra voorprogramma RetailDetail Congress
http://www.shutterstock.com/pic-193747298/

Het RetailDetail Congress 2016 op 28 april heeft er met #PEOPLE nog een voorprogramma bij. Hoe vind, motiveer en behoud je de juiste werknemers? Je komt het hier te weten.

"Hire for the organization, not for the job”

Medewerkers vervullen de rol van ambassadeur en daarbij verplaatsen gesprekken zich steeds meer naar sociale media, met name bij jonge werkzoekenden. Hoe speel je daarop in als werkgever? Welke content strategie ga je volgen? Hoe bouw je de juiste online community op? Julie Lavigne, recruitment specialist social media bij Accent Jobs, geeft de nodig tips en tricks.

 

Maar hoe houd je die medewerker vervolgens gemotiveerd en geëngageerd, eenmaal hij of zij in je bedrijf aan de slag is? Carol Geens, business unit manager bij Peak6, gaat na hoe je 'employee engagement' kan verbeteren. Cultuur en werknemersbetrokkenheid vormen immers de belangrijkste uitdagingen waar organisaties mee kampen: 8 op de 10 organisaties geeft aan het gebrek aan ‘employee engagement’ als grootste uitdaging te zien. Bedrijven dienen hun eigen cultuur beter te leren begrijpen en vertalen, hun strategieën verder te ontwikkelen om mensen daarbij te betrekken. "Hire for the organization, not for the job” is daarom het motto van Carol Geens. 

 

Het succesverhaal van Schoenen Torfs

Gelukkige medewerkers leiden immers tot gelukkige klanten, weet Barbara Torfs, marketing- en communicatiemanager van Schoenen Torfs, als geen ander. Zij brengt op het RetailDetail Congress een intrigerend verhaal over klantgerichtheid en medewerkersgeluk, de twee pijlers in de bedrijfsmissie van Schoenen Torfs. 

 

 

Wil je ook #engaged geraken met je #PEOPLE? Reserveer dan nu nog snel jouw plaats voor het RetailDetail Congress, op donderdag 28 april in Willebroek.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.