Persoonlijke ontwikkeling “goed op alle bedrijfsniveaus” | RetailDetail

Persoonlijke ontwikkeling “goed op alle bedrijfsniveaus”

Persoonlijke ontwikkeling “goed op alle bedrijfsniveaus”

Blue Monday geldt als de meest deprimerende dag van het jaar. Om dat tegen te gaan, lanceert Qlickcoaching vandaag Qlickplay: een app en e-boek voor persoonlijke ontwikkeling.

Zelfcoaching met app en e-boek

Personal coaching of persoonlijke ontwikkeling is een trendy onderwerp. Vandaag dag is persoonlijke ontwikkeling immers een ‘must’ in een maatschappij waar mensen worden geconfronteerd met verandering, hoge eisen van hun werkgever en toenemende prestatiedruk. Daarom lanceert Qlickcoaching nu Qlickplay, een e-boek en een applicatie voor iPhone en Android.


Qlickplay behandelt de zes meest voorkomende onderwerpen waarvoor mensen de hulp van een personal coach inroepen: persoonlijke groei, communicatie met anderen, samenwerken in team, leven in balans, knopen doorhakken en het maken van een carrièrestap. Deze onderwerpen worden op een luchtige manier aangekaart in het boek en de app: het doel van de app is om aan de hand van korte geanimeerde filmpjes en doelgerichte vragen zo veel mogelijk ‘Qlicks’ of punten te verzamelen.


Qlickcoaching werkt in de retail al onder andere samen met L’Oréal, Redken, Sanké en Redevco. Het doel van het concept is om iedereen de basis van coaching aan te leren. Volgens het coachbedrijf is het namelijk zo dat in bedrijven vaak enkel de ‘executives’ worden gecoacht, terwijl het voor alle medewerkers “zou bijdragen tot betere communicatie binnen een team en ieders persoonlijke en professionele ontwikkeling”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?