Persoonlijke ontwikkeling “goed op alle bedrijfsniveaus” | RetailDetail

Persoonlijke ontwikkeling “goed op alle bedrijfsniveaus”

Persoonlijke ontwikkeling “goed op alle bedrijfsniveaus”

Blue Monday geldt als de meest deprimerende dag van het jaar. Om dat tegen te gaan, lanceert Qlickcoaching vandaag Qlickplay: een app en e-boek voor persoonlijke ontwikkeling.

Zelfcoaching met app en e-boek

Personal coaching of persoonlijke ontwikkeling is een trendy onderwerp. Vandaag dag is persoonlijke ontwikkeling immers een ‘must’ in een maatschappij waar mensen worden geconfronteerd met verandering, hoge eisen van hun werkgever en toenemende prestatiedruk. Daarom lanceert Qlickcoaching nu Qlickplay, een e-boek en een applicatie voor iPhone en Android.


Qlickplay behandelt de zes meest voorkomende onderwerpen waarvoor mensen de hulp van een personal coach inroepen: persoonlijke groei, communicatie met anderen, samenwerken in team, leven in balans, knopen doorhakken en het maken van een carrièrestap. Deze onderwerpen worden op een luchtige manier aangekaart in het boek en de app: het doel van de app is om aan de hand van korte geanimeerde filmpjes en doelgerichte vragen zo veel mogelijk ‘Qlicks’ of punten te verzamelen.


Qlickcoaching werkt in de retail al onder andere samen met L’Oréal, Redken, Sanké en Redevco. Het doel van het concept is om iedereen de basis van coaching aan te leren. Volgens het coachbedrijf is het namelijk zo dat in bedrijven vaak enkel de ‘executives’ worden gecoacht, terwijl het voor alle medewerkers “zou bijdragen tot betere communicatie binnen een team en ieders persoonlijke en professionele ontwikkeling”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.