Persoonlijke ontwikkeling “goed op alle bedrijfsniveaus”

Persoonlijke ontwikkeling “goed op alle bedrijfsniveaus”

Blue Monday geldt als de meest deprimerende dag van het jaar. Om dat tegen te gaan, lanceert Qlickcoaching vandaag Qlickplay: een app en e-boek voor persoonlijke ontwikkeling.

Zelfcoaching met app en e-boek

Personal coaching of persoonlijke ontwikkeling is een trendy onderwerp. Vandaag dag is persoonlijke ontwikkeling immers een ‘must’ in een maatschappij waar mensen worden geconfronteerd met verandering, hoge eisen van hun werkgever en toenemende prestatiedruk. Daarom lanceert Qlickcoaching nu Qlickplay, een e-boek en een applicatie voor iPhone en Android.


Qlickplay behandelt de zes meest voorkomende onderwerpen waarvoor mensen de hulp van een personal coach inroepen: persoonlijke groei, communicatie met anderen, samenwerken in team, leven in balans, knopen doorhakken en het maken van een carrièrestap. Deze onderwerpen worden op een luchtige manier aangekaart in het boek en de app: het doel van de app is om aan de hand van korte geanimeerde filmpjes en doelgerichte vragen zo veel mogelijk ‘Qlicks’ of punten te verzamelen.


Qlickcoaching werkt in de retail al onder andere samen met L’Oréal, Redken, Sanké en Redevco. Het doel van het concept is om iedereen de basis van coaching aan te leren. Volgens het coachbedrijf is het namelijk zo dat in bedrijven vaak enkel de ‘executives’ worden gecoacht, terwijl het voor alle medewerkers “zou bijdragen tot betere communicatie binnen een team en ieders persoonlijke en professionele ontwikkeling”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top