Persoonlijke ontwikkeling “goed op alle bedrijfsniveaus”

Persoonlijke ontwikkeling “goed op alle bedrijfsniveaus”

Blue Monday geldt als de meest deprimerende dag van het jaar. Om dat tegen te gaan, lanceert Qlickcoaching vandaag Qlickplay: een app en e-boek voor persoonlijke ontwikkeling.

Zelfcoaching met app en e-boek

Personal coaching of persoonlijke ontwikkeling is een trendy onderwerp. Vandaag dag is persoonlijke ontwikkeling immers een ‘must’ in een maatschappij waar mensen worden geconfronteerd met verandering, hoge eisen van hun werkgever en toenemende prestatiedruk. Daarom lanceert Qlickcoaching nu Qlickplay, een e-boek en een applicatie voor iPhone en Android.


Qlickplay behandelt de zes meest voorkomende onderwerpen waarvoor mensen de hulp van een personal coach inroepen: persoonlijke groei, communicatie met anderen, samenwerken in team, leven in balans, knopen doorhakken en het maken van een carrièrestap. Deze onderwerpen worden op een luchtige manier aangekaart in het boek en de app: het doel van de app is om aan de hand van korte geanimeerde filmpjes en doelgerichte vragen zo veel mogelijk ‘Qlicks’ of punten te verzamelen.


Qlickcoaching werkt in de retail al onder andere samen met L’Oréal, Redken, Sanké en Redevco. Het doel van het concept is om iedereen de basis van coaching aan te leren. Volgens het coachbedrijf is het namelijk zo dat in bedrijven vaak enkel de ‘executives’ worden gecoacht, terwijl het voor alle medewerkers “zou bijdragen tot betere communicatie binnen een team en ieders persoonlijke en professionele ontwikkeling”.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Growth marketing is gewoon slimme marketing”

26/09/2017

(publireportage) Recycleert uw bedrijf ook het marketingplan van vorig jaar? Dan wordt het tijd om kennis te maken met ‘growth marketing’, op basis van data en slimme technologie, zegt Tom De Moor van Trigger.

Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Back to top