Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com
Shutterstock

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.

 

Stap richting omnichannel

Samen met tuinwinkelketen Boerenbond houdt Pets Place vandaag al 180 fysieke winkels open in Nederland, maar wil zijn bereik nu ook internationaal uitbreiden. De keten gaat daarvoor een samenwerking aan met het online winkelplatform bol.com: het volledige assortiment van producten voor huis- en erfdieren zal voortaan dus ook ter beschikking komen van de acht miljoen klanten die bij bol.com winkelen.

 

Het winkelplatform is het eerste externe online kanaal dat de dierenspeciaalzaak inzet om haar omnichannelstrategie kracht bij te zetten. “We hadden al een eigen webshop, maar door samen te werken met bol.com vergroten we ons bereik en ongetwijfeld ook onze omzet, want we genieten mee van de ervaring en kwaliteitsservice waar bol.com bekend om is,” vertelt commercieel directeur Cora Kleinhout.

 

Ook Belgische markt

Bovendien krijgt Pets Place nu ook een voet tussen de deur op de Belgische markt voor huis- en erfdierproducten. “Toch online, want fysieke winkels komen er voorlopig niet in België,” zo merkt Kleinhout op: “Maar met meer dan anderhalf miljoen Belgen die geregeld winkelen op bol.com is het platform een uitstekende opstap naar naambekendheid bij onze zuiderburen.”

 

De bestellingen die Belgische en Nederlandse klanten voortaan plaatsen via bol.com zal Pets Place wel zelf blijven afhandelen. Het bedrijf zal alle verzendingen organiseren vanuit het distributiecentrum in Ede, waar ruim 12.000 artikelen op voorraad liggen. Ook voor bol.com vormt de nieuwe samenwerking een meerwaarde, meent Margaret Versteden, directeur winkels bij bol.com: “Klanten konden in onze winkel Dier al terecht voor honden-, katten- en paardenartikelen, maar nu ook Pets Place toetreedt, verruimt het assortiment aanzienlijk en de knowhow van een grote dierenspeciaalzaak als Pets Place krijgen we er meteen ook bij.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon levert pakjes nu ook in de autokoffer

25/04/2018

Amazon levert voortaan ook in de autokoffer. De retail- en technologiereus maakt het Prime-leden mogelijk om pakjes zonder extra kosten in hun geparkeerde wagen te laten leveren, voorlopig wel enkel in de Verenigde Staten.

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.

Blokker onthoofd: CEO Holding en CEO België stappen op

24/04/2018

Het einde lijkt nabij voor de Nederlandse winkelketen en holding Blokker. CEO Casper Meijer maakt vandaag bekend dat hij eind juni opstapt bij Blokker Holding, CEO Belux Bernd Bosch vertrekt zelfs meteen.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.