Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com
Shutterstock

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.

 

Stap richting omnichannel

Samen met tuinwinkelketen Boerenbond houdt Pets Place vandaag al 180 fysieke winkels open in Nederland, maar wil zijn bereik nu ook internationaal uitbreiden. De keten gaat daarvoor een samenwerking aan met het online winkelplatform bol.com: het volledige assortiment van producten voor huis- en erfdieren zal voortaan dus ook ter beschikking komen van de acht miljoen klanten die bij bol.com winkelen.

 

Het winkelplatform is het eerste externe online kanaal dat de dierenspeciaalzaak inzet om haar omnichannelstrategie kracht bij te zetten. “We hadden al een eigen webshop, maar door samen te werken met bol.com vergroten we ons bereik en ongetwijfeld ook onze omzet, want we genieten mee van de ervaring en kwaliteitsservice waar bol.com bekend om is,” vertelt commercieel directeur Cora Kleinhout.

 

Ook Belgische markt

Bovendien krijgt Pets Place nu ook een voet tussen de deur op de Belgische markt voor huis- en erfdierproducten. “Toch online, want fysieke winkels komen er voorlopig niet in België,” zo merkt Kleinhout op: “Maar met meer dan anderhalf miljoen Belgen die geregeld winkelen op bol.com is het platform een uitstekende opstap naar naambekendheid bij onze zuiderburen.”

 

De bestellingen die Belgische en Nederlandse klanten voortaan plaatsen via bol.com zal Pets Place wel zelf blijven afhandelen. Het bedrijf zal alle verzendingen organiseren vanuit het distributiecentrum in Ede, waar ruim 12.000 artikelen op voorraad liggen. Ook voor bol.com vormt de nieuwe samenwerking een meerwaarde, meent Margaret Versteden, directeur winkels bij bol.com: “Klanten konden in onze winkel Dier al terecht voor honden-, katten- en paardenartikelen, maar nu ook Pets Place toetreedt, verruimt het assortiment aanzienlijk en de knowhow van een grote dierenspeciaalzaak als Pets Place krijgen we er meteen ook bij.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.