Philips Lighting: “Dubbel geld verdienen met LED”

Philips Lighting: “Dubbel geld verdienen met LED”

(publireportage) Dat ledverlichting leidt tot een flink lagere energierekening, is slechts de helft van het verhaal. De andere helft is dat retailers met leds hun winkel een stuk aantrekkelijker kunnen maken en daardoor meer omzetkansen genereren. 

Accenten leggen


Wie zijn klanten beleving wil bieden, zal vroeg of laat uitkomen op het thema verlichting. Een goed lichtplan helpt om een intieme sfeer te creëren of juist het strandgevoel op te roepen. Veel meer dan conventionele verlichting bieden leds de mogelijkheid om op de winkelvloer te spelen met licht en met donker, met kleurtemperatuur en met lichtintensiteit. 

 

“Retailers kunnen hiermee op subtiele wijze verschillende accenten leggen in hun winkels”, vertelt Kevin Raaijmakers, marketing manager bij Philips Lighting. Een ander vraagstuk is het focussen van de aandacht van klanten. Waar liggen de actieartikelen die geaccentueerd moeten worden? Welke schappen of tafels bevatten de margerijke producten die het verdienen om te worden uitgelicht?

 

“In de winkels waarin we ledverlichting hebben aangebracht, zijn de contrasten duidelijk groter dan voorheen. De kleuren spatten er werkelijk vanaf”, vertelt Derk Bots, commercieel directeur van Philips Lighting. En voor retailers die aanhikken tegen de investering in ledverlichting, heeft Philips Lighting de oplossing: Light as a Service (LaaS).

 

Hogere conversie 

Philips Lighting heeft inmiddels de verlichting van een groot aantal winkels van verschillende retailers onder handen genomen, zowel in food als in fashion. Online toont Philips foto’s van die situatie ervoor en erna. De verschillen zijn groot: “Met licht kunnen we bepaalde productgroepen duidelijk eruit laten springen. Het is lastig om bij klanten als Albert Heijn of Aktiesport te bewijzen dat een hogere conversie daadwerkelijk is toe te schrijven aan het aanpassen van de gehele verlichting.

 

Feit is dat deze klanten tevreden zijn en na een eerste test in enkele winkels de overstap op ledverlichting willen versnellen. Maar een testcase bij Globus, een Duitse retailer, toont aan dat aanpassing van het lichtplan boven promotie-eilanden heeft geleid tot 13% meer traffic en 7% meer omzet. Een bewijs dat licht direct invloed heeft op de winkelprestatie”, verklaart Bots.

 

Ombouw versnellen

Met Light as a Service (LaaS) van Philips Lighting is de investering voor retailers geen probleem meer. Klanten betalen immers niet langer voor lampen, alleen nog maar voor licht. Voor een vast bedrag per maand verzorgt Philips het lichtplan, de montage en het onderhoud van de ledverlichting. Retailers worden dus volledig ontzorgd. 

 

“Vergeet niet dat ledverlichting een stuk zuiniger is. De energiebesparing schommelt afhankelijk van de winkel tussen de vijftig en zeventig procent. Van de lagere energierekening kunnen retailers de ombouw van de verlichting betalen. Dan houden ze nog steeds geld over”, stelt Bots.

 

Kortom, met LaaS kunnen retailers versneld hun winkels aanpassen. Raaijmakers: “Normaal gesproken wordt een winkel eens in de zeven tot tien jaar omgebouwd, waarvoor retailers elk jaar budget reserveren. Zonder budget was het tot nu toe lastig om de ombouwfrequentie te verhogen en sneller in te spelen op de veranderende eisen in de markt. Dankzij LaaS is dat budget nu geen probleem meer.”

 

 

Voor meer informatie over Light as a Service voor retail: www.philips.be/geldverdienen

 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse doet Christine Le Duc van de hand

16/08/2017

Het Duitse Beate Uhse heeft winkelketen Christine Le Duc verkocht aan een Iers investeringsbedrijf. Daarnaast verhuist groothandel Scala Playhouse uit Almere naar een Nederlandse branchegenoot.

Facebook lanceert eigen marktplaats nu ook in Europa

16/08/2017

Facebook lanceerde vorig jaar in oktober in een aantal landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, een online marktplaats voor tweedehands spullen. Die komt nu ook naar België, Nederland en vijftien andere Europese landen.

AS Adventure krijgt het Duitse McTrek in handen

14/08/2017

Het Belgische AS Adventure heeft zijn Duitse sectorgenoot McTrek overgenomen. Dankzij de overname van die 39 winkels en de webshop van de keten, krijgt het een voet in de deur in de grootste outdoormarkt van Europa.

"Ook in Vlaanderen plastic zakjes verbieden!"

14/08/2017

Uit een onderzoek van Groen blijkt dat er in België jaarlijks maar liefst 1,1 miljard plastic zakjes worden gebruikt, wat neerkomt op bijna 100 zakjes per persoon. Bovendien brengt het een grote extra kost met zich mee, waar de partij van af wil.

Amerikaanse warenhuisketens blijven het moeilijk hebben

11/08/2017

Heel wat Amerikaanse warenhuisketens blijven zwak presteren. Zo zagen zowel Macy’s als Kohl’s hun omzet dalen ten opzichte van een jaar eerder, al was dat minder dan gevreesd werd door analisten.

Amazon wil concurreren met Ticketmaster

11/08/2017

Amazon is in gesprek met eigenaars van Amerikaanse evenementenlocaties om te bekijken of het in de nabije toekomst mogelijk is om tickets voor die evenementen te verkopen via de webshop van het Amerikaanse bedrijf.

Back to top