Picnic gaat retourzendingen doen voor Wehkamp | RetailDetail

Picnic gaat retourzendingen doen voor Wehkamp

Picnic gaat retourzendingen doen voor Wehkamp
Picnic

Online supermarkt Picnic start een samenwerking met Wehkamp, om retourzendingen van de webshop af te handelen. Picnic wil al langer zijn wagentjes inzetten voor andere bedrijven.

 

“Makkelijk en duurzaam”

Het proefproject wordt gelanceerd in Amersfoort, waar Picnic naar eigen zeggen al bij een kwart van de gezinnen levert. "Het is dus makkelijk en duurzaam om de retourpakketjes van Wehkamp mee te nemen en het effect is enorm”, zegt medeoprichter Michiel Muller aan NU.nl.

 

Door samen te werken willen Picnic en Wehkamp het leven van de klant gemakkelijker maken, en willen ze ook duurzamer tewerk gaan. "Dat scheelt ontzettend veel tijd en ruimte, dus wij denken dat klanten dit erg waarderen. In plaats van met meerdere bezorgwagentjes achter elkaar de straat in te rijden, bundelen we dat nu tot een duurzamer en efficiënter geheel”, aldus Maarten Tibosch, operationeel directeur bij Wehkamp.

 

Picnic liet eerder al verstaan ook een rol voor zichzelf te zien als dienstverlener voor andere bedrijven, omdat het sowieso dagelijks bij veel gezinnen aan huis komt. “Vergelijk dat eens met een Coolblue of een Wehkamp, waarvoor misschien een keer maand wordt aangebeld bij mensen. Daarnaast zijn er natuurlijk allerlei mogelijkheden om onze voertuigen te vullen op de weg terug van klanten. Nu rijden die min of meer leeg terug naar de hubs”, zei CTO Daniel Gebler daar eerder al over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.