Picnic ziet ook rol als dienstverlener

Picnic ziet ook rol als dienstverlener
Picnic

Online supermarkt Picnic ziet voor zichzelf in de toekomst ook een rol als dienstverlener weggelegd, waarbij de vloot elektrische voertuigen ook ingezet kan worden om leveringen te doen voor andere partijen.

Niet enkel food

Dat idee komt uit de mond van CTO Daniel Gebler, die denkt dat dit een manier is om de eigen voertuigen in de toekomst nog beter te laten renderen. “Dan moet je niet per se denken aan food alleen, maar aan het hele e-commerce ecosysteem”, aldus Gebler volgens Twinkle.

 

Volgens Gebler is dat mogelijk, omdat Picnic nu al elke dag op plekken komt waar veel mensen wonen. “Vergelijk dat eens met een Coolblue of een wehkamp, waarvoor misschien een keer maand wordt aangebeld bij mensen. Daarnaast zijn er natuurlijk allerlei mogelijkheden om onze voertuigen te vullen op de weg terug van klanten. Nu rijden die min of meer leeg terug naar de hubs.”

 

De eerste pilootprojecten op dat vlak zijn al in gebruik genomen. Zo vervoert Picnic in Houten bibliotheekboeken, maar is het in de toekomst bijvoorbeeld ook mogelijk dat het retourzendingen van andere webshops zal vervoeren. Zo moeten de kosten voor de bezorging verder gedrukt worden, want dat is momenteel het grootste probleem voor de groei van online supermarkten.

 

Gebler sprak daarnaast ook over de internationale expansie van Picnic. Die moet er in de toekomst komen, maar het is nog niet duidelijk wanneer. “We zullen naar het buitenland gaan, dat zal niet eeuwig duren”, aldus Gebler.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top