Pieter Malfliet versterkt RetailDetail | RetailDetail

Pieter Malfliet versterkt RetailDetail

Pieter Malfliet versterkt RetailDetail
Pieter Malfliet

Het team van RetailDetail blijft groeien: deze week haalden we opnieuw een jonge kracht aan boord. Sinds maandag 22 mei werkt Pieter Malfliet bij RetailDetail als Event & Partnerships Manager.

Aanspreekpunt

Events vormen een belangrijke pijler van het krachtige RetailDetail-communicatieplatform, naast de websites en elektronische nieuwsbrieven, het RetailDetail Magazine en de gepersonaliseerde RetailDetail Foodkrant. Pieter Malfliet zal voortaan de events coördineren en wordt daarbij ook het aanspreekpunt voor onze partners en sponsors. 

 

Pieter behaalde een bachelor bedrijfsmanagement, afstudeerrichting marketing aan de Hogeschool Gent, aangevuld met een extra bachelor officemanagement, event- en projectmanagement aan de Arteveldehogeschool. Na stages bij onder andere Kinepolis en eventbureau Nasty Mondays ging hij in 2016 als marketing & salesassistant en eventcoördinator aan de slag bij Editing Media Group (EMG), de uitgever van de vakbladen StoreCheck, RetailUpdate en Elektro-Verkoop.

 

“Gaan voor innovatie”

Pieter Malfliet is intussen al de derde medewerker van EMG die de overstap maakt naar RetailDetail, na hoofdredacteur Stefan Van Rompaey (sinds december 2015) en accountmanager Kjëll Bries (sinds april 2017). Samen gaan ze een geolied team vormen om alle retailprofessionals in de Benelux nog beter te bedienen. 

 

“Net als de retailwereld wordt ook de uitgeverswereld geconfronteerd met ingrijpende veranderingen”, weet RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck. “Vakbladen kunnen niet langer teren op hun inkomsten uit printadvertenties en moeten nieuwe zakenmodellen ontwikkelen. Bij RetailDetail gaan we resoluut voor innovatie om de komende jaren verder te groeien.” 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

“Voor snacks geldt: zien is kopen, en kopen is consumeren” (Yannick Engelen, Mondelez)

17/05/2018

In impulscategorieën als koekjes en snacks komt duurzame groei niet zozeer van promoties, wel van een intelligente trademarketing-aanpak waarbij fabrikant en retailer de prioriteiten juist zetten, meent marktleider Mondelez.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.