Pieter Malfliet versterkt RetailDetail | RetailDetail

Pieter Malfliet versterkt RetailDetail

Pieter Malfliet versterkt RetailDetail
Pieter Malfliet

Het team van RetailDetail blijft groeien: deze week haalden we opnieuw een jonge kracht aan boord. Sinds maandag 22 mei werkt Pieter Malfliet bij RetailDetail als Event & Partnerships Manager.

Aanspreekpunt

Events vormen een belangrijke pijler van het krachtige RetailDetail-communicatieplatform, naast de websites en elektronische nieuwsbrieven, het RetailDetail Magazine en de gepersonaliseerde RetailDetail Foodkrant. Pieter Malfliet zal voortaan de events coördineren en wordt daarbij ook het aanspreekpunt voor onze partners en sponsors. 

 

Pieter behaalde een bachelor bedrijfsmanagement, afstudeerrichting marketing aan de Hogeschool Gent, aangevuld met een extra bachelor officemanagement, event- en projectmanagement aan de Arteveldehogeschool. Na stages bij onder andere Kinepolis en eventbureau Nasty Mondays ging hij in 2016 als marketing & salesassistant en eventcoördinator aan de slag bij Editing Media Group (EMG), de uitgever van de vakbladen StoreCheck, RetailUpdate en Elektro-Verkoop.

 

“Gaan voor innovatie”

Pieter Malfliet is intussen al de derde medewerker van EMG die de overstap maakt naar RetailDetail, na hoofdredacteur Stefan Van Rompaey (sinds december 2015) en accountmanager Kjëll Bries (sinds april 2017). Samen gaan ze een geolied team vormen om alle retailprofessionals in de Benelux nog beter te bedienen. 

 

“Net als de retailwereld wordt ook de uitgeverswereld geconfronteerd met ingrijpende veranderingen”, weet RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck. “Vakbladen kunnen niet langer teren op hun inkomsten uit printadvertenties en moeten nieuwe zakenmodellen ontwikkelen. Bij RetailDetail gaan we resoluut voor innovatie om de komende jaren verder te groeien.” 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow. Een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.