Pieter Zwart is EY Entrepreneur of the Year | RetailDetail

Pieter Zwart is EY Entrepreneur of the Year

Pieter Zwart is EY Entrepreneur of the Year

Coolblue-CEO Pieter Zwart is verkozen tot de EY Entrepreneur of the Year. Hij volgt daarbij de topman van Dutch Flower Groep, Marco van Zijverden, op en zal nu namens Nederland deelnemen aan de verkiezing van World Entrepreneur of the Year.

Voorbeedlbedrijf

Pieter Zwart kreeg de prijs, want hij is volgens de jury “een ondernemer die vanuit het niets is begonnen met als ambitie om hét voorbeeldbedrijf te worden op het gebied van klantgericht ondernemen, en die daarmee niet alleen voor zijn medewerkers, maar voor heel ondernemend Nederland een boegbeeld is geworden.”

 

Jaap Korteweg van De Vegetarische Slager kreeg dan weer de prijs voor Emerging Entrepreneur of the Year. “Hij vertaalt oprecht idealisme in down-to-earth ondernemerschap, durft daarbij de gebaande paden te verlaten en bouwt op die manier niet alleen aan een succesvol bedrijf, maar ook aan een legacy van potentieel onschatbare waarde”, vertelde de jury over zijn verkiezing.

 

Dit jaar werd ook voor het eerst de Family Business Legacy Award uitgereikt, waarbij familiebedrijven die een goede mix hebben tussen familiewaarden en professioneel leiderschap worden beloond. Die prijs ging naar Jumbo Supermarkten.

 

Binnen enkele weken worden ook de Belgische winnaars bekend gemaakt. Dan weten de Belgische finalisten wie Onderneming van het Jaar wordt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.