Plannen voor splitsing Metro Group definitief goedgekeurd

Plannen voor splitsing Metro Group definitief goedgekeurd

Plannen voor splitsing Metro Group definitief goedgekeurd

De plannen voor de splitsing van de Metro Group in twee aparte bedrijven, waarbij de activiteiten rond consumentenelektronica gesplitst worden van de rest van het bedrijf, zijn definitief goedgekeurd door het bestuur.

Geen extra kapitaal

Om de tak consumentenelektronica te ondersteunen, zal die wel een aandeel van tien procent behouden in de rest van het bedrijf. Zo moet het een sterkere financiële basis hebben. De splitsing zal er wel komen zonder dat er extra kapitaal moet worden opgehaald, hoewel analisten eerder hadden voorspeld dat Metro Group tot 900 miljoen euro extra kapitaal zou moeten zoeken om de splitsing tot een goed einde te brengen.

 

Indien nodig kan het aandeel van tien procent dat de tak consumentenelektronica behoudt, in de toekomst nog steeds verkocht worden. Zo kan er toch nog extra kapitaal opgehaald worden, maar dan is er geen goedkeuring van de aandeelhouders nodig. Zo weet Metro alle opties voor de toekomst open te houden.

 

Metro Group verwacht de splitsing midden 2017 volledig rond te krijgen, al zullen de twee bedrijven al pro forma van elkaar gesplitst worden vanaf 30 september 2016. Bij de splitsing zullen de meeste schulden worden ondergebracht in het nieuwe wholesale- en voedingsbedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.