Plus en Intratuin verspreiden beste folders | RetailDetail

Plus en Intratuin verspreiden beste folders

Plus en Intratuin verspreiden beste folders

Op het Brievenbusreclame Congres gisteren wonnen Plus en Intratruin de Beste Folder Awards 2016. Plus wint de beste folder in de categorie Nationaal food, Intratuin ontvangt de prijs in de categorie Nationaal non-food. De tuincentraformule won de Award ook vorig jaar.

 

Net iets beter dan Jan Linders en Deen

De folder van supermarktketen PLUS won in een nek-aan-nek-race met Jan Linders en Deen. De consument beoordeelde Plus net iets beter op de aspecten ‘leesformaat’, ‘overzichtelijk’ en ‘aantrekkelijk’. De folder van Plus scoorde als eindcijfer een 8,26.

 

“De verschillen tussen de genomineerden zijn minimaal. Plus, Jan Linders en Deen scoren allemaal hoger dan een 8. Jan Linders kreeg van het publiek een 8,16 en Deen Supermarkten een 8,08 als eindcijfer”, vertelt Stephan van den Eijnden, voorzitter DDMA Businessgroep Verspreidingen.

 

Intratuin wint opnieuw

Tuincentraketen Intratuin wint dit jaar opnieuw in de categorie non-food en behaalt met een 8,18 op alle aspecten een goede score, maar presteert met name op 'informatie' en 'overzichtelijk' beter dan de concurrentie.

 

Xenos en Zinzi, de andere formules uit de top 3 van genomineerden, kregen respectievelijk een 8,05 en 7,96 als eindcijfer van de consument.

 

Beoordeeld op acht aspecten

Consumenten konden voor de verkiezing online stemmen. In totaal zijn 62 folders beoordeeld op acht aspecten: Scherpste aanbiedingen, Bevat producten die ik wil kopen, Informatief, Overzichtelijk, Inspiratie, Leukste producten, Leesformaat en Aantrekkelijk qua kleur en beeldmateriaal.

 

De Beste Folder Award is een jaarlijks initiatief van de DDMA Businessgroep Verspreidingen, uitgevoerd door adviesbureau Q&A. De publieksprijs vond dit jaar voor de vierde keer plaats.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.