Plus en Intratuin verspreiden beste folders

Plus en Intratuin verspreiden beste folders

Op het Brievenbusreclame Congres gisteren wonnen Plus en Intratruin de Beste Folder Awards 2016. Plus wint de beste folder in de categorie Nationaal food, Intratuin ontvangt de prijs in de categorie Nationaal non-food. De tuincentraformule won de Award ook vorig jaar.

 

Net iets beter dan Jan Linders en Deen

De folder van supermarktketen PLUS won in een nek-aan-nek-race met Jan Linders en Deen. De consument beoordeelde Plus net iets beter op de aspecten ‘leesformaat’, ‘overzichtelijk’ en ‘aantrekkelijk’. De folder van Plus scoorde als eindcijfer een 8,26.

 

“De verschillen tussen de genomineerden zijn minimaal. Plus, Jan Linders en Deen scoren allemaal hoger dan een 8. Jan Linders kreeg van het publiek een 8,16 en Deen Supermarkten een 8,08 als eindcijfer”, vertelt Stephan van den Eijnden, voorzitter DDMA Businessgroep Verspreidingen.

 

Intratuin wint opnieuw

Tuincentraketen Intratuin wint dit jaar opnieuw in de categorie non-food en behaalt met een 8,18 op alle aspecten een goede score, maar presteert met name op 'informatie' en 'overzichtelijk' beter dan de concurrentie.

 

Xenos en Zinzi, de andere formules uit de top 3 van genomineerden, kregen respectievelijk een 8,05 en 7,96 als eindcijfer van de consument.

 

Beoordeeld op acht aspecten

Consumenten konden voor de verkiezing online stemmen. In totaal zijn 62 folders beoordeeld op acht aspecten: Scherpste aanbiedingen, Bevat producten die ik wil kopen, Informatief, Overzichtelijk, Inspiratie, Leukste producten, Leesformaat en Aantrekkelijk qua kleur en beeldmateriaal.

 

De Beste Folder Award is een jaarlijks initiatief van de DDMA Businessgroep Verspreidingen, uitgevoerd door adviesbureau Q&A. De publieksprijs vond dit jaar voor de vierde keer plaats.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Nieuwe CEO moet Fiets! volgende fase inleiden

12/12/2017

Fietsenketen Fiets! heeft een nieuwe CEO, die de keten terug op het juiste spoor moet zetten na een moeilijk jaar waarin oprichter Hendrik Winkelmans meer naar de achtergrond verdween.

De pioniersrol van merchandisingketen Shop For Geek

11/12/2017

Een mok van Game of Thrones, een paraplu van Harry Potter, een T-shirt van Assassin’s Creed? Die vind je bij Shop For Geek, de eerste Belgische winkelketen voor merchandisingartikelen. De franchiseformule opende al tien winkels en heeft ambitie. 

Stockpots heeft al meer dan 100 opslagplaatsen in de aanbieding

11/12/2017

Enkele maanden na de lancering hebben al meer dan 100 warenhuizen zich aangesloten bij Stockspots, het online platform waar bedrijven op een eenvoudige manier tijdelijk ruimte kunnen huren.

Back to top