Plus en Intratuin verspreiden beste folders | RetailDetail

Plus en Intratuin verspreiden beste folders

Plus en Intratuin verspreiden beste folders

Op het Brievenbusreclame Congres gisteren wonnen Plus en Intratruin de Beste Folder Awards 2016. Plus wint de beste folder in de categorie Nationaal food, Intratuin ontvangt de prijs in de categorie Nationaal non-food. De tuincentraformule won de Award ook vorig jaar.

 

Net iets beter dan Jan Linders en Deen

De folder van supermarktketen PLUS won in een nek-aan-nek-race met Jan Linders en Deen. De consument beoordeelde Plus net iets beter op de aspecten ‘leesformaat’, ‘overzichtelijk’ en ‘aantrekkelijk’. De folder van Plus scoorde als eindcijfer een 8,26.

 

“De verschillen tussen de genomineerden zijn minimaal. Plus, Jan Linders en Deen scoren allemaal hoger dan een 8. Jan Linders kreeg van het publiek een 8,16 en Deen Supermarkten een 8,08 als eindcijfer”, vertelt Stephan van den Eijnden, voorzitter DDMA Businessgroep Verspreidingen.

 

Intratuin wint opnieuw

Tuincentraketen Intratuin wint dit jaar opnieuw in de categorie non-food en behaalt met een 8,18 op alle aspecten een goede score, maar presteert met name op 'informatie' en 'overzichtelijk' beter dan de concurrentie.

 

Xenos en Zinzi, de andere formules uit de top 3 van genomineerden, kregen respectievelijk een 8,05 en 7,96 als eindcijfer van de consument.

 

Beoordeeld op acht aspecten

Consumenten konden voor de verkiezing online stemmen. In totaal zijn 62 folders beoordeeld op acht aspecten: Scherpste aanbiedingen, Bevat producten die ik wil kopen, Informatief, Overzichtelijk, Inspiratie, Leukste producten, Leesformaat en Aantrekkelijk qua kleur en beeldmateriaal.

 

De Beste Folder Award is een jaarlijks initiatief van de DDMA Businessgroep Verspreidingen, uitgevoerd door adviesbureau Q&A. De publieksprijs vond dit jaar voor de vierde keer plaats.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.