Positief geluid bij Philips Lighting, ondanks dalende omzet | RetailDetail

Positief geluid bij Philips Lighting, ondanks dalende omzet

Positief geluid bij Philips Lighting, ondanks dalende omzet

Philips Lighting is "tevreden" met de resultaten van het tweede kwartaal en bij uitbreiding die van de eerste zes maanden van het jaar. Nochtans daalde de omzet ten opzichte van een jaar eerder, net als de nettowinst.

Op de goede weg

In het tweede kwartaal van het boekjaar haalde Philips Lighting een omzet van 1,734 miljard euro, een daling van 6,2% ten opzichte van een jaar eerder. Ook op vergelijkbare basis was er sprake van een terugval van 1,5%. De nettowinst viel dan weer terug met 40%, naar 57 miljoen euro.

 

Toch klinken er bij Philips Lighting positieve geluiden, omdat het bedrijf terug op de goede weg is. “Onze activiteiten gingen er allemaal op vooruit ten opzichte van vorig jaar en presteerden allemaal in lijn met hun strategische doelstellingen”, zegt CEO Eric Rondolat. “Ik ben dan ook tevreden dat onze strategie succesvol wordt uitgevoerd.”

 

De verkoop van gewone lampen ging er op achteruit, maar dat was vooral te wijten aan de overstap naar meer ledlampen. Die sector is nu al goed voor 53% van de totale omzet en groeide ook in het tweede kwartaal met 25%, al is dat wel een vertraging van de groei ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Kraft Heinz voldoet niet aan verwachtingen

16/02/2018

Het Amerikaanse Kraft Heinz heeft in het vierde kwartaal zowel op vlak van omzet als op vlak van winst niet kunnen voldoen aan de verwachtingen van de analisten. De winst vernegenvoudigde wel, maar dat overtuigde de analisten niet.

Sterke tweede jaarhelft stuwt Danone in 2017

16/02/2018

Danone heeft het boekjaar 2017 kunnen afsluiten met een vergelijkbare groei van 2,5%, die het vooral te danken heeft aan een sterke tweede jaarhelft. Daarin ging de vergelijkbare omzet er met 4,2% op vooruit.

Omzet Coca-Cola Europa in één klap kwart hoger

16/02/2018

Coca-Cola European Partners, de Europese tak van de frisdankproducent, zag in 2017 de omzet boven 11 miljard euro groeien. Daarbij maakte ook de winst een mooie sprong voorwaarts ten opzichte van een jaar eerder.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Meer omzet maar (pak) minder winst voor PepsiCo

15/02/2018

Ondanks een ‘vlak’ vierde kwartaal, waarin de snacks de afkalvende verkoop van frisdranken alsnog wisten te compenseren, is PepsiCo er toch in geslaagd 2017 met een lichte omzetgroei af te sluiten. De nettowinst nam wel een flinke duik.

Teleurstellende groei voor Nestlé in 2017

15/02/2018

Nestlé heeft in 2017 een teleurstellende groei gekend (+0,4%), waarbij het niet voldeed aan de verwachtingen van analisten. 

Back to top