Positief geluid bij Philips Lighting, ondanks dalende omzet

Positief geluid bij Philips Lighting, ondanks dalende omzet

Philips Lighting is "tevreden" met de resultaten van het tweede kwartaal en bij uitbreiding die van de eerste zes maanden van het jaar. Nochtans daalde de omzet ten opzichte van een jaar eerder, net als de nettowinst.

Op de goede weg

In het tweede kwartaal van het boekjaar haalde Philips Lighting een omzet van 1,734 miljard euro, een daling van 6,2% ten opzichte van een jaar eerder. Ook op vergelijkbare basis was er sprake van een terugval van 1,5%. De nettowinst viel dan weer terug met 40%, naar 57 miljoen euro.

 

Toch klinken er bij Philips Lighting positieve geluiden, omdat het bedrijf terug op de goede weg is. “Onze activiteiten gingen er allemaal op vooruit ten opzichte van vorig jaar en presteerden allemaal in lijn met hun strategische doelstellingen”, zegt CEO Eric Rondolat. “Ik ben dan ook tevreden dat onze strategie succesvol wordt uitgevoerd.”

 

De verkoop van gewone lampen ging er op achteruit, maar dat was vooral te wijten aan de overstap naar meer ledlampen. Die sector is nu al goed voor 53% van de totale omzet en groeide ook in het tweede kwartaal met 25%, al is dat wel een vertraging van de groei ten opzichte van een jaar eerder.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Back to top