PostMasters opent in Apeldoorn

PostMasters opent in Apeldoorn

PostMasters opent een nieuwe vestiging in Apeldoorn. De franchiseformule in post, pakketten en reprodiensten kreeg met de overname van copyshop Star-Copy tevens een functie als postkantoor.

 

Positieve trend

PostMasters, dat tien jaar bestaat, komt met de opening op vijftien winkels in Nederland. De formule verzorgt logistiek en digitaal drukwerk en fungeert als nichespeler in de logistieke pakket- en postmarkt.

 

PostMasters Express, een shop-in-shopformule met postkantoor, is dan weer gevestigd op tien locaties in Nederland. Dit concept werd in het najaar van 2014 geintroduceerd. Het biedt ondernemers een pakket voor post- en pakketdiensten en financiële diensten, zoals geldtransacties en verzekeringen.  Het concept heeft daarnaast een internetportaal voor online drukwerk en gepersonaliseerde wenskaarten.

 

Beide concepten voor het verzenden en digitaal drukwerk zijn actief in markten met een positieve trend. PostMasters kent door de sterke stijging van het aantal webshops en het verzenden van bestellingen een toename in de verkopen.

 

Doelgroep mkb

De grafische markt staat weliswaar onder druk, maar dat geldt niet voor het midden- en kleinbedrijf. Het mkb heeft veelvuldig visitekaartjes, posters en mailingen nodig. Voor de particuliere markt blijft de behoefte aan familiedrukwerk, maar ook aan bijvoorbeeld canvasprints. De organisatie ondersteunt ondernemers sinds drie jaar met hands-on acquisitiewerkzaamheden per vestiging.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Voor die zogeheten ‘smart ads’ putten de initiatiefnemers o.a. uit de aankoophistorieken via de klantenkaarten van grote ketens.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Back to top