Prijzen Macintosh-ketens komen aan oppervlakte | RetailDetail

Prijzen Macintosh-ketens komen aan oppervlakte

Prijzen Macintosh-ketens komen aan oppervlakte

Uit het faillissementsverslag van de Macintosh Retail Group zijn de verschillende prijzen voor de ketens van de failliete groep naar boven gekomen. Daaruit blijkt dat vooral Scapino en Brantano veel geld in het laatje brachten.

Helft winkels gered

Zo betaalde Henk Ziengs ongeveer 19 miljoen euro voor de overname van Scapino. Daarvan werd 16,5 miljoen euro neergeteld voor de voorraden van de keten, terwijl de rest ging naar de immateriële activa, inventaris en kasgeld. Voor dat bedrag kreeg Ziengs 140 tot 180 filialen in handen, schrijft RetailNews. Voor het Belgische Brantano, de enige keten die met het faillissement van Macintosh zelf niet ten onder ging, betaalde een groep bestaande uit FNG Group, Torfs en R&S Retail dan weer 25 miljoen euro voor de overname van 130 vestigingen.

 

De andere ketens trokken veel minder interesse en gingen dus voor een veel lager bedrag van de hand. Sacha betaalde 3 miljoen euro voor de overname van Manfield en Nelson had dan weer 2 miljoen euro over voor Dolcis. Voor de voorraden, inventaris en immateriële activa van PRO en Invito werd telkens 2 miljoen euro neergeteld, terwijl Steve Madden slechts 300.000 euro in het laatje bracht.

 

Na alle overnames blijven volgens de curatoren minstens 208 van de 402 Nederlandse winkels van Macintosh open. Daardoor kunnen 1.750 van de 4.000 werknemers hun baan behouden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Monoprix wil webshop Sarenza overnemen

19/02/2018

Winkelketen Monoprix, onderdeel van de Franse Groupe Casino, heeft gesprekken opgestart rond een overname van online schoenverkoper Sarenza. Sarenza is een van de belangrijkste online merken in Frankrijk.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Back to top