Prime Day beste dag ooit voor Amazon

Prime Day beste dag ooit voor Amazon
Shutterstock

Een feestdag uitvinden en er dan de vruchten van plukken: Alibaba deed het met Singles Day en nu heeft Amazon zijn Prime Day. De derde editie daarvan brak heel wat records en bracht Amazon meer omzet op dan Black Friday of Cyber Monday.

60 procent groei

Voorlopig noemt Amazon zelf geen totaalbedrag voor de Prime Day, maar analisten spreken van een bedrag van 1 miljard dollar (880 miljoen euro): daarmee doet Prime Day het beter dan de traditionele hoogdagen zoals Black Friday en Cyber Monday. De Prime Day duurde wel 30 uur, heel wat langer dus dan een gewone dag. Ten opzichte van de vorige Prime Day zou deze editie met 60% gegroeid zijn en bovendien heel wat nieuwe abonnees opgeleverd hebben. Amazon stelt dat tientallen miljoenen abonnees een bestelling hebben geplaatst.

 

Nog beter nieuws voor Amazon was het populairste product tijdens de verkoopdag: de eigen Amazon Echo Dot, een van de speakers die werken met de slimme assistent Alexa. Die speaker wordt waarschijnlijk met wat verlies verkocht tijdens de Prime Day, maar voor Amazon is het belangrijker om de eigen assistent in de huiskamers te krijgen, aangezien die de klanten sneller terug naar Amazon zal leiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Zelfstandige supermarkt wil e-commerce boot niet missen

18/09/2017

E-commerce is en blijft hét magische woord in gesprekken over de toekomst van de voedingsdistributie. Zijn de zelfstandige winkeluitbaters ermee begaan? Wat verwachten ze? Weten ze wat hun moederhuizen op dat vlak aan het bekokstoven zijn?

Computerwebwinkel Afuture opgedoekt

18/09/2017

Enkele maanden geleden ging webshop Afuture failliet, maar dankzij Beat-it was er wel sprake van een doorstart. Nu heeft de nieuwe eigenaar toch besloten om er definitief de stekker uit te trekken.

Back to top