Amazon Prime Day beste dag ooit voor webshop | RetailDetail

Prime Day beste dag ooit voor Amazon

Prime Day beste dag ooit voor Amazon
Shutterstock

Een feestdag uitvinden en er dan de vruchten van plukken: Alibaba deed het met Singles Day en nu heeft Amazon zijn Prime Day. De derde editie daarvan brak heel wat records en bracht Amazon meer omzet op dan Black Friday of Cyber Monday.

60 procent groei

Voorlopig noemt Amazon zelf geen totaalbedrag voor de Prime Day, maar analisten spreken van een bedrag van 1 miljard dollar (880 miljoen euro): daarmee doet Prime Day het beter dan de traditionele hoogdagen zoals Black Friday en Cyber Monday. De Prime Day duurde wel 30 uur, heel wat langer dus dan een gewone dag. Ten opzichte van de vorige Prime Day zou deze editie met 60% gegroeid zijn en bovendien heel wat nieuwe abonnees opgeleverd hebben. Amazon stelt dat tientallen miljoenen abonnees een bestelling hebben geplaatst.

 

Nog beter nieuws voor Amazon was het populairste product tijdens de verkoopdag: de eigen Amazon Echo Dot, een van de speakers die werken met de slimme assistent Alexa. Die speaker wordt waarschijnlijk met wat verlies verkocht tijdens de Prime Day, maar voor Amazon is het belangrijker om de eigen assistent in de huiskamers te krijgen, aangezien die de klanten sneller terug naar Amazon zal leiden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.