Primera ontwikkelt nieuw cadeauconcept | RetailDetail

Primera ontwikkelt nieuw cadeauconcept

Primera ontwikkelt nieuw cadeauconcept

Primera gaat samenwerken met Riverdale om samen een nieuw cadeauconcept te ontwikkelen. Dat zal vooral betekenen dat het aanbod van Primera wordt uitgebreid met een aantal nieuwe artikelen uit het assortiment van Riverdale.

Vernieuwing en verbreding

Daarbij wordt gekozen voor producten als fotolijsten, verzorgingsproducten en kaarsen. In een eerste fase zal het concept uitgetest worden in dertien verschillende winkels van Primera, verspreid over heel Nederland. Als de proefperiode bij de eerste winkels een succes is, dan zal Primera volgens commercieel directeur Gert van Doorn zeker overwegen om het concept verder uit te breiden naar andere filialen van de keten.

 

“Onze klanten willen in de buurt een leuk, betaalbaar, maar wel onderscheidend cadeautje kunnen kopen. Een bijzonder merk met vernieuwing en verbreding is daarbij een absolute must”, zegt Van Doorn over de samenwerking aan het vakblad Gemengde Branche. Ook bij Riverdale zijn ze tevreden met de samenwerking en zien ze het als de perfecte manier om het cadeauconcept verder uit te bouwen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.