Proximus wordt het commerciële hoofdmerk van Belgacom

Proximus wordt het commerciële hoofdmerk van Belgacom

Belgacom gaat al zijn mobiele, vaste en IT-activiteiten samenbrengen onder één commercieel hoofdmerk: Proximus. Bedoeling is niet alleen "dichter bij" de klant staan, maar vooral de communicatie duidelijker en eenvoudiger maken.

Rebranding Belgacom Centers

Tegen eind dit jaar kunnen we dus ook vast telefoneren met Proximus, kijken naar Proximus TV en zullen ook alle bestaande Belgacom-winkels worden herdoopt tot Proximus. Tegelijk wordt het intussen al 20 jaar oude paarse logo vervangen door "iets nieuw, maar dat blijft nog een geheim", aldus Dominique Leroy, die twee maanden geleden Didier Bellens opvolgde aan het hoofd van Belgacom.

 

De naam Belgacom zal enkel nog gebruikt worden op corporate-niveau. Hij blijft dus 'pronken' op de bekende Belgacom-towers in Brussel en op de beurs, maar overal elders - van de facturen tot en met de bekende 'camionettes' - verdwijnen de vertrouwde merknaam en het lichtblauwe logo. De hele rebranding zal zo'n 20 miljoen euro kosten.

 

Technologische grenzen vervagen

De naamsverandering is ingegeven doordat vaste, mobiele en IT-technologieën steeds meer naar elkaar toegroeien. "Voor gebruikers maakt het geen verschil meer of ze hun e-mail op het werk, via een mobiel netwerk of wifi thuis lezen, of dat ze hun favoriete programma's op de tv of op hun tablet bekijken. En grote bedrijven bieden hun medewerkers en klanten steeds vaker naadloos toegang tot toepassingen en informatie via mobiele en vaste netwerken", klinkt het in Brussel.

 

Bovendien is het goedkoper om slechts in één merk te moeten investeren, terwijl ook al langer vaststaat dat één merk meer impact genereert dan twee. Concurrent Telenet biedt al langer al zijn diensten onder die ene gele vlag aan en in Frankrijk commercialiseert France Télécom zijn vaste diensten al langer onder de merknaam van zijn mobiele dochter Orange.

 

"Met Proximus als commercieel hoofdmerk willen we het beste van twee werelden combineren: de dienstverlening en betrouwbaarheid van Belgacom en de kwaliteit en innovatie van Proximus. Uit de naam Proximus, letterlijk 'het meest dichtbij', spreekt het streven om zo dicht mogelijk bij de klanten te staan", besluit CEO Dominique Leroy, in een vorig leven marketingspecialist. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top