Proximus wordt het commerciële hoofdmerk van Belgacom | RetailDetail

Proximus wordt het commerciële hoofdmerk van Belgacom

Proximus wordt het commerciële hoofdmerk van Belgacom

Belgacom gaat al zijn mobiele, vaste en IT-activiteiten samenbrengen onder één commercieel hoofdmerk: Proximus. Bedoeling is niet alleen "dichter bij" de klant staan, maar vooral de communicatie duidelijker en eenvoudiger maken.

Rebranding Belgacom Centers

Tegen eind dit jaar kunnen we dus ook vast telefoneren met Proximus, kijken naar Proximus TV en zullen ook alle bestaande Belgacom-winkels worden herdoopt tot Proximus. Tegelijk wordt het intussen al 20 jaar oude paarse logo vervangen door "iets nieuw, maar dat blijft nog een geheim", aldus Dominique Leroy, die twee maanden geleden Didier Bellens opvolgde aan het hoofd van Belgacom.

 

De naam Belgacom zal enkel nog gebruikt worden op corporate-niveau. Hij blijft dus 'pronken' op de bekende Belgacom-towers in Brussel en op de beurs, maar overal elders - van de facturen tot en met de bekende 'camionettes' - verdwijnen de vertrouwde merknaam en het lichtblauwe logo. De hele rebranding zal zo'n 20 miljoen euro kosten.

 

Technologische grenzen vervagen

De naamsverandering is ingegeven doordat vaste, mobiele en IT-technologieën steeds meer naar elkaar toegroeien. "Voor gebruikers maakt het geen verschil meer of ze hun e-mail op het werk, via een mobiel netwerk of wifi thuis lezen, of dat ze hun favoriete programma's op de tv of op hun tablet bekijken. En grote bedrijven bieden hun medewerkers en klanten steeds vaker naadloos toegang tot toepassingen en informatie via mobiele en vaste netwerken", klinkt het in Brussel.

 

Bovendien is het goedkoper om slechts in één merk te moeten investeren, terwijl ook al langer vaststaat dat één merk meer impact genereert dan twee. Concurrent Telenet biedt al langer al zijn diensten onder die ene gele vlag aan en in Frankrijk commercialiseert France Télécom zijn vaste diensten al langer onder de merknaam van zijn mobiele dochter Orange.

 

"Met Proximus als commercieel hoofdmerk willen we het beste van twee werelden combineren: de dienstverlening en betrouwbaarheid van Belgacom en de kwaliteit en innovatie van Proximus. Uit de naam Proximus, letterlijk 'het meest dichtbij', spreekt het streven om zo dicht mogelijk bij de klanten te staan", besluit CEO Dominique Leroy, in een vorig leven marketingspecialist. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen. Het neemt een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.