Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt! | RetailDetail

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Consument stelt klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid op prijs

Afgelopen maanden beoordeelden ruim 187.000 Belgische consumenten immers meer dan 70 retailers in 25 verschillende categorieën. Voor de twaalfde keer in evenveel jaren werden klanten uitvoerig gepeild naar hun perceptie van winkels en webshops in België. ‬ Klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid blijken de belangrijkste aspecten bij de grootste kanshebbers. Opvallend is dat prijs in België als het minst belangrijke criterium wordt beschouwd. 

 

De belangrijkste vaststelling blijft wellicht dat consumenten over het algemeen zeer tevreden zijn over hun winkels: met een gemiddelde waardering van 7,70/10 doen de webshops het wel lichtelijk beter dan de fysieke winkels (7,53/10). De waardering die klanten aan fysieke winkels geven op tien verschillende criteria, verschilt weinig van de score die de webshops bij dezelfde consumenten halen. Enkel voor de categorie acties en aanbiedingen lijkt er een wat grotere kloof te gapen tussen fysieke winkels (7,67) en webshops (8,05).

 

Op 21 september werden de categoriewinnaars reeds bekendgemaakt: 25 bij de fysieke winkels en 15 bij de webshops. In totaal wedijveren 24 verschillende ketens ‪op 23 november‬‬‬ voor de twee hoofdprijzen. Voor Belgische winkelketens is en blijft de uitreiking van ‘Beste Winkelketen van België’ de grootste waardering die ze van hun klanten kunnen krijgen. Het winnaarslogo met de bekende kroon geldt als een duidelijke erkenning van de consumenten voor hun favoriete winkelketens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.