Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Consument stelt klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid op prijs

Afgelopen maanden beoordeelden ruim 187.000 Belgische consumenten immers meer dan 70 retailers in 25 verschillende categorieën. Voor de twaalfde keer in evenveel jaren werden klanten uitvoerig gepeild naar hun perceptie van winkels en webshops in België. ‬ Klantvriendelijkheid en betrouwbaarheid blijken de belangrijkste aspecten bij de grootste kanshebbers. Opvallend is dat prijs in België als het minst belangrijke criterium wordt beschouwd. 

 

De belangrijkste vaststelling blijft wellicht dat consumenten over het algemeen zeer tevreden zijn over hun winkels: met een gemiddelde waardering van 7,70/10 doen de webshops het wel lichtelijk beter dan de fysieke winkels (7,53/10). De waardering die klanten aan fysieke winkels geven op tien verschillende criteria, verschilt weinig van de score die de webshops bij dezelfde consumenten halen. Enkel voor de categorie acties en aanbiedingen lijkt er een wat grotere kloof te gapen tussen fysieke winkels (7,67) en webshops (8,05).

 

Op 21 september werden de categoriewinnaars reeds bekendgemaakt: 25 bij de fysieke winkels en 15 bij de webshops. In totaal wedijveren 24 verschillende ketens ‪op 23 november‬‬‬ voor de twee hoofdprijzen. Voor Belgische winkelketens is en blijft de uitreiking van ‘Beste Winkelketen van België’ de grootste waardering die ze van hun klanten kunnen krijgen. Het winnaarslogo met de bekende kroon geldt als een duidelijke erkenning van de consumenten voor hun favoriete winkelketens.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top