Recordomzet voor Henkel

Recordomzet voor Henkel

Henkel zag in het tweede kwartaal zijn omzet afklokken op een record van net geen 5,1 miljard euro, met dank aan de overname van wasmiddelconcern Sun. Voor het eerst in zijn geschiedenis klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro.

Sun geeft omzet Henkel een boost

Het Duitse moederbedrijf van onder meer Pritt, Schwarzkopf en Persil nam vorig jaar het Amerikaanse wasmiddelconcern Sun over (voor 3,6 miljard dollar), en dat is goed te merken aan de kwartaalcijfers die het bedrijf zopas publiceerde. Het concern klopte af op een omzet van 5,098 miljard euro: liefst 9,6% meer dan vorig jaar. Toch steeg de omzet op autonome basis (exclusief overnames en wisselkoerseffecten) ook met een mooie 2,2%, en dat “in een blijvend uitdagende marktomgeving”, zoals de Belgische topman Hans Van Bylen het formuleerde.

 

Henkel zag ook zijn winstcijfers groeien: het concern boekte in het tweede kwartaal een operationele winst van 839 miljoen euro (tegenover 757 miljoen euro een jaar eerder) en zag de nettowinst toenemen van 561 naar 624 miljoen euro.

 

Voor het eerst in de geschiedenis van het concern klimt de halfjaaromzet meteen boven de tien miljard euro, tot 10,162 miljard euro (+11,5% en +3,1% op organische basis). Toch blijft het management voorzichtig:de groep blijkt voor het hele jaar mikken op een autonome omzetgroei van 2 tot 4% en verwacht dat alle divisies van het bedrijf (Adhesive Technologies, Beauty Care en Laundry & Home) die prestatie zullen halen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon denkt aan fysieke winkels in Duitsland

18/12/2017

De topman van de Duitse tak van Amazon heeft in een interview gezegd dat fysieke winkels van de online retailer in Duitsland slechts "een kwestie van tijd" zijn. Volgens hem is dat noodzakelijk, omdat de klant dat wil.

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Back to top