Recordomzet voor luxebedrijf LVMH | RetailDetail

Recordomzet voor luxebedrijf LVMH

Recordomzet voor luxebedrijf LVMH

Het Franse luxe bedrijf LVMH heeft in 2015 een recordomzet weten te halen. Dat had het te danken aan betere prestaties in zowel Europa, de Verenigde Staten als Japan. In andere Aziatische landen was de markt moeilijker.

 

Groei in alle segmenten

De totale omzet van LVMH strandde in 2015 op 35,7 miljard euro. Dat is een stijging van 16 procent ten opzichte van een jaar eerder. Ook de organische omzet kende een groei van 6 procent. In het vierde kwartaal alleen ging de omzet de hoogte in met 12 procent.

 

De nettowinst van LVMH kwam zo uit op 3,573 miljard euro, goed voor een groei van 20 procent ten opzichte van een jaar eerder. “De resultaten van 2015 bevestigen de mogelijkheid van LVMH om te groeien en marktaandeel te winnen, ondanks economische en geopolitieke onzekerheid”, zegt Bernard Arnault, CEO van LVMH.

 

Elk segment van LVMH wist in 2015 zijn omzet op te drijven. De grootste groei was te vinden bij Watches & Jewelry, dat er met 19 procent op vooruit ging, maar ook bij Wines & Spirits (+16 procent), Fashion & Leather Goods (+14 procent) en Perfumes & Cosmetics (+15 procent) was er sprake van groei. Bij LVMH geloven ze dat deze groei ook kan worden doorgetrokken in 2016.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).