Recordomzet voor luxebedrijf LVMH | RetailDetail

Recordomzet voor luxebedrijf LVMH

Recordomzet voor luxebedrijf LVMH

Het Franse luxe bedrijf LVMH heeft in 2015 een recordomzet weten te halen. Dat had het te danken aan betere prestaties in zowel Europa, de Verenigde Staten als Japan. In andere Aziatische landen was de markt moeilijker.

 

Groei in alle segmenten

De totale omzet van LVMH strandde in 2015 op 35,7 miljard euro. Dat is een stijging van 16 procent ten opzichte van een jaar eerder. Ook de organische omzet kende een groei van 6 procent. In het vierde kwartaal alleen ging de omzet de hoogte in met 12 procent.

 

De nettowinst van LVMH kwam zo uit op 3,573 miljard euro, goed voor een groei van 20 procent ten opzichte van een jaar eerder. “De resultaten van 2015 bevestigen de mogelijkheid van LVMH om te groeien en marktaandeel te winnen, ondanks economische en geopolitieke onzekerheid”, zegt Bernard Arnault, CEO van LVMH.

 

Elk segment van LVMH wist in 2015 zijn omzet op te drijven. De grootste groei was te vinden bij Watches & Jewelry, dat er met 19 procent op vooruit ging, maar ook bij Wines & Spirits (+16 procent), Fashion & Leather Goods (+14 procent) en Perfumes & Cosmetics (+15 procent) was er sprake van groei. Bij LVMH geloven ze dat deze groei ook kan worden doorgetrokken in 2016.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top