Recordomzet voor luxebedrijf LVMH | RetailDetail

Recordomzet voor luxebedrijf LVMH

Recordomzet voor luxebedrijf LVMH

Het Franse luxe bedrijf LVMH heeft in 2015 een recordomzet weten te halen. Dat had het te danken aan betere prestaties in zowel Europa, de Verenigde Staten als Japan. In andere Aziatische landen was de markt moeilijker.

 

Groei in alle segmenten

De totale omzet van LVMH strandde in 2015 op 35,7 miljard euro. Dat is een stijging van 16 procent ten opzichte van een jaar eerder. Ook de organische omzet kende een groei van 6 procent. In het vierde kwartaal alleen ging de omzet de hoogte in met 12 procent.

 

De nettowinst van LVMH kwam zo uit op 3,573 miljard euro, goed voor een groei van 20 procent ten opzichte van een jaar eerder. “De resultaten van 2015 bevestigen de mogelijkheid van LVMH om te groeien en marktaandeel te winnen, ondanks economische en geopolitieke onzekerheid”, zegt Bernard Arnault, CEO van LVMH.

 

Elk segment van LVMH wist in 2015 zijn omzet op te drijven. De grootste groei was te vinden bij Watches & Jewelry, dat er met 19 procent op vooruit ging, maar ook bij Wines & Spirits (+16 procent), Fashion & Leather Goods (+14 procent) en Perfumes & Cosmetics (+15 procent) was er sprake van groei. Bij LVMH geloven ze dat deze groei ook kan worden doorgetrokken in 2016.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.