Recordomzet voor luxebedrijf LVMH

Recordomzet voor luxebedrijf LVMH

Het Franse luxe bedrijf LVMH heeft in 2015 een recordomzet weten te halen. Dat had het te danken aan betere prestaties in zowel Europa, de Verenigde Staten als Japan. In andere Aziatische landen was de markt moeilijker.

 

Groei in alle segmenten

De totale omzet van LVMH strandde in 2015 op 35,7 miljard euro. Dat is een stijging van 16 procent ten opzichte van een jaar eerder. Ook de organische omzet kende een groei van 6 procent. In het vierde kwartaal alleen ging de omzet de hoogte in met 12 procent.

 

De nettowinst van LVMH kwam zo uit op 3,573 miljard euro, goed voor een groei van 20 procent ten opzichte van een jaar eerder. “De resultaten van 2015 bevestigen de mogelijkheid van LVMH om te groeien en marktaandeel te winnen, ondanks economische en geopolitieke onzekerheid”, zegt Bernard Arnault, CEO van LVMH.

 

Elk segment van LVMH wist in 2015 zijn omzet op te drijven. De grootste groei was te vinden bij Watches & Jewelry, dat er met 19 procent op vooruit ging, maar ook bij Wines & Spirits (+16 procent), Fashion & Leather Goods (+14 procent) en Perfumes & Cosmetics (+15 procent) was er sprake van groei. Bij LVMH geloven ze dat deze groei ook kan worden doorgetrokken in 2016.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Danone groeit vooral dankzij prijsstijgingen

17/10/2017

De omzet van Danone is in het derde kwartaal met 16,6% gestegen naar 6,454 miljard euro. Die sterke groei was wel vooral te danken aan de overname van WhiteWave: op vergelijkbare basis was de groei 4,7%.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80 procent de hoogte in gaat. Ook de omzet gaat met meer dan 10 procent vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Oxfam denkt aan sluiting dertig wereldwinkels

16/10/2017

Door een gebrek aan vrijwilligers moeten binnenkort waarschijnlijk een dertigtal Oxfam Wereldwinkels de deuren sluiten. De voorbije drie jaar werden er al zeven gesloten. In totaal telt de keten ongeveer 230 vestigingen.

“Vergrijzende arbeidsmarkt? Niet voor retailers!”

13/10/2017

Retail blijft een van de belangrijkste sectoren voor de tewerkstelling van jongeren, zegt SD Worx: er werken dubbel zoveel dertigers als vijftigers in de sector. De vergrijzing vormt dus niet meteen een bedreiging. 

Back to top