RetailDetail Day 2016 brengt Alibaba, Galeria Kaufhof en nog veel meer

RetailDetail Day 2016 brengt Alibaba, Galeria Kaufhof en nog veel meer
Matej Kastelic / Shutterstock

De RetailDetail Day 2016 belooft een knaller te worden, al zeggen we het zelf. Maar neem ons woord er niet voor, en ontdek hier zelf de ‘line-up’ voor deze retail-topdag op 22 september. 

 

Van Chinese webshopper tot Generatie Z

De RetailDetail Day 2016 wordt een zoektocht naar nieuwe inzichten en verfrissende ideeën, die je als merk of retailer helpen het anders en (nog) beter te doen. En wie beter om je daarbij bij te staan dan deze doorwinterde specialisten van het retailvak:


-     Roland Palmer, CEO van Alibaba Group Nederland
De grootste internetwinkel van China, Alibaba, opent in Brussel een kantoor en helpt retailers en merken om producten uit de Benelux in China te gaan verkopen. Door de stap van Alibaba wordt in één klap een half miljard Chinese consumenten bereikbaar voor kleinere bedrijven uit de Benelux. Nederlands CEO Palmer voorziet grote kansen voor bedrijven die bijvoorbeeld actief zijn in voeding, luxegoederen en artikelen voor kinderen. 

 

-    Olivier Van den Bossche, CEO en voorzitter van het management bij Galeria Kaufhof
Olivier Van den Bossche pleit voor een heropleving van de warenhuizen in Europa. Als verantwoordelijke voor 130 warenhuizen in Duitsland en België, waaronder de bekende retailmerken Galeria Kaufhof en Galeria Inno, is Olivier Van den Bossche ervan overtuigd dat warenhuizen klanten aantrekken door middel van een combinatie van innovatieve assortimenten, een opwindende shopervaring en ‘best in class’ dienstverlening in alle kanalen.

 

-    Damien Poelhekke, hoofd voor de Benelux bij Made.com
Oorspronkelijk afkomstig uit Nederland, startte Damien zijn carrier in de financiële sector bij Rabobank. Sinds 2012 is hij echter actief binnen e-commerce, toen Poelhekke aan de slag ging bij Zalando in Berlijn. Hij groeide er door tot Senior Business Development Manager. In 2014 zette hij de stap naar Made.com, de hippe Britse online meubelverkoper, om de webretailer in de Benelux te laten doorbreken.

 

-    Jérôme Caille, CEO van Accent Jobs
Generation Z, de generatie van de tieners van vandaag, komt er aan. Jérôme Caille vertelt op de RetailDetail Day een opmerkelijk positief verhaal over de toekomst op de werkvloer met ‘Generation Z’. Na een grootschalig onderzoek tussen de verschillende generaties presenteert Caille u graag de resultaten binnen de niche retail.

 

-    Carole Lamarque, founding partner bij Duval Union
Carole Lamarque is gepassioneerd door strategische marketing, het lanceren van innovaties en nieuwe technologieën. Haar liefde voor innovatie deed ze op in de sectoren van IT, energie en media, waar ze actief was bij bedrijven als Mobile Vikings, Telenet en Proximus. Ze zet digitale media voorop in haar geïntegreerde marketingplannen, met influencer marketing als een sleutelfactor tot succes. Als founding partner van Duval Union Consulting helpt Lamarque bedrijven met hun digitale transformatie.

 

Op de RetailDetail Day gaat ook de uitreiking van de categorieprijzen voor de awards 'Qrf Retailer of the Year 2016 - 2017' door. Ook worden op deze dag de winnaars van de Qrf Cross-Channel Award bekend gemaakt. Deze prijs gaat naar de retailer die online en offline het beste weet te combineren. De overall-winnaar wordt naar jaarlijkse traditie op de RetailDetail Night bekendgemaakt.

 

Klik hier om tickets te kopen voor de RetailDetail Day 2016 of voor meer informatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Back to top