RetailDetail lanceert co-creatieplatform Home of Retail

RetailDetail lanceert co-creatieplatform Home of Retail

Meer dan ooit hebben winkelbedrijven nood aan ondersteuning in een wereld die razendsnel verandert. In Home of Retail werken retailers, fabrikanten en toeleveranciers samen aan het winkelen van morgen.

 

Uniek concept

Winkelketens verkeren in zwaar weer, maar een wereld in verandering biedt ook kansen. Retailers die mee bewegen op het ritme van de snel evoluerende markt, zijn de nieuwe winnaars. Daarom opent ‘Home of Retail’ de deuren, een uniek kennis- en belevingsplatform voor de retailbranche. 


“Nergens ter wereld bestaat een vergelijkbaar initiatief”, weet medeoprichter Jorg Snoeck van RetailDetail. “Home Of Retail is méér dan een winkel van de toekomst. We brengen hier retailers, partners, scale-ups, universiteiten, experten, verenigingen, steden en gemeenten samen om in co-creatie aan de toekomst te werken en hun concurrentiepositie te versterken. Home of Retail wordt een thuis voor alle betrokkenen uit de retailsector.”

 

Interactief doe-centrum

Home of Retail biedt vooruitstrevende retailprofessionals inzicht in hun uitdagingen via lezingen, nieuwsbrieven, white papers en data over het snel veranderende retaillandschap.


Bezoekers ervaren de toekomst van het winkelen met alle zintuigen, in de indrukwekkende, 1.200 m² grote belevingsruimte anyVille, in Antwerpen. Hier word je ondergedompeld in een interactief doe-centrum dat een antwoord biedt op huidige en toekomstige vragen van de retailbranche. Je gaat er aan de slag met virtual reality toepassingen, robots, slimme vuilnisbakken, intelligente koelkasten, bodyscanners, artificiële intelligentie, analysetools die winkelgedrag in kaart brengen…


Die kennis en ervaringen vertaalt Home of Retail ook naar de praktijk in expertgroepen en workshops met geaccrediteerde consultants.

 

Initiatiefnemers  

Home of Retail is een initiatief van RetailDetail, al jaren dé referentie die de vinger aan de pols houdt in de wereld van retail en FMCG. Na The Loop, het experience center voor de retail, gaat RetailDetail niet één stap maar de hele mijl verder om retailers, fabrikanten en toeleveranciers te ondersteunen in de razendsnel veranderende retailsector. 


“The Loop kreeg op drie jaar tijd meer dan 20.000 professionele bezoekers over de vloer. We hebben goed geluisterd naar hun opmerkingen. De verhaallijnen in Home of Retail bieden antwoorden op hun vragen”, aldus Jorg Snoeck.


Waarom een uitgever van vakinformatie dit initiatief neemt? “Naast onze printmagazines, onze online publicaties en onze events is dit voor mij de vierde dimensie van uitgeven. We nemen onze lezers en partners mee in een verhaal van inzien, beleven en doen. Samen vinden ze hier een thuishaven om verder te groeien.”

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Analyse: Redt Blokker het met Blokker?

16/05/2017

De ingrijpende ontmanteling die Blokker Holding nu inzet betekent het einde van een iconisch retailconcern. Maar kan de herstructurering ook het begin van iets nieuws betekenen, of is het gewoon te laat? 

Breaking: Blokker Holding kiest voor volledige focus op Blokker

16/05/2017

Blokker Holding heeft besloten zich volledig te gaan richten op Blokker, de winkel waarmee het allemaal begon in 1896. De overige winkelbedrijven van het concern (Intertoys, Maxi Toys, Xenos, Big Bazar en Leen Bakker) zullen worden verkocht. 

Politie niet meer nodig bij winkeldiefstal

16/05/2017

Winkeliers moeten binnenkort niet langer de politie inschakelen bij een winkeldiefstal, maar ze zullen dieven zelf kunnen bestraffen door middel van een schadevergoeding. Unizo is tevreden met de nieuwe regeling.

Zo boort Amazon steeds nieuwe markten aan

15/05/2017

Ook in categorieën waar e-commerce vandaag nog een bescheiden aandeel heeft, zet Amazon de grote middelen in om snel marktaandeel te veroveren. Meubilair en doe-het-zelf behoren tot de volgende doelwitten. 

Wie wordt opvolger Carrefour Les Grands Prés?

15/05/2017

De strijd om de Mercuriusprijs kan herbeginnen: Comeos gaat weer op zoek naar het winkelconcept van het jaar en roept handelaars op om hun kandidatuur in te dienen. In oktober weten we wie de prestigieuze prijs wint.

Vijfde Blokker gered van sluiting

15/05/2017

Nadat eerder al bekend was gemaakt dat vier Belgische vestigingen van Blokker dan toch niet de deuren moesten sluiten, is nu ook een vijfde filiaal gered van de sluiting. Ditmaal gaat het over de winkel in Waregem.

Back to top