RetailDetail lanceert co-creatieplatform Home of Retail | RetailDetail

RetailDetail lanceert co-creatieplatform Home of Retail

RetailDetail lanceert co-creatieplatform Home of Retail

Meer dan ooit hebben winkelbedrijven nood aan ondersteuning in een wereld die razendsnel verandert. In Home of Retail werken retailers, fabrikanten en toeleveranciers samen aan het winkelen van morgen.

 

Uniek concept

Winkelketens verkeren in zwaar weer, maar een wereld in verandering biedt ook kansen. Retailers die mee bewegen op het ritme van de snel evoluerende markt, zijn de nieuwe winnaars. Daarom opent ‘Home of Retail’ de deuren, een uniek kennis- en belevingsplatform voor de retailbranche. 


“Nergens ter wereld bestaat een vergelijkbaar initiatief”, weet medeoprichter Jorg Snoeck van RetailDetail. “Home Of Retail is méér dan een winkel van de toekomst. We brengen hier retailers, partners, scale-ups, universiteiten, experten, verenigingen, steden en gemeenten samen om in co-creatie aan de toekomst te werken en hun concurrentiepositie te versterken. Home of Retail wordt een thuis voor alle betrokkenen uit de retailsector.”

 

Interactief doe-centrum

Home of Retail biedt vooruitstrevende retailprofessionals inzicht in hun uitdagingen via lezingen, nieuwsbrieven, white papers en data over het snel veranderende retaillandschap.


Bezoekers ervaren de toekomst van het winkelen met alle zintuigen, in de indrukwekkende, 1.200 m² grote belevingsruimte anyVille, in Antwerpen. Hier word je ondergedompeld in een interactief doe-centrum dat een antwoord biedt op huidige en toekomstige vragen van de retailbranche. Je gaat er aan de slag met virtual reality toepassingen, robots, slimme vuilnisbakken, intelligente koelkasten, bodyscanners, artificiële intelligentie, analysetools die winkelgedrag in kaart brengen…


Die kennis en ervaringen vertaalt Home of Retail ook naar de praktijk in expertgroepen en workshops met geaccrediteerde consultants.

 

Initiatiefnemers  

Home of Retail is een initiatief van RetailDetail, al jaren dé referentie die de vinger aan de pols houdt in de wereld van retail en FMCG. Na The Loop, het experience center voor de retail, gaat RetailDetail niet één stap maar de hele mijl verder om retailers, fabrikanten en toeleveranciers te ondersteunen in de razendsnel veranderende retailsector. 


“The Loop kreeg op drie jaar tijd meer dan 20.000 professionele bezoekers over de vloer. We hebben goed geluisterd naar hun opmerkingen. De verhaallijnen in Home of Retail bieden antwoorden op hun vragen”, aldus Jorg Snoeck.


Waarom een uitgever van vakinformatie dit initiatief neemt? “Naast onze printmagazines, onze online publicaties en onze events is dit voor mij de vierde dimensie van uitgeven. We nemen onze lezers en partners mee in een verhaal van inzien, beleven en doen. Samen vinden ze hier een thuishaven om verder te groeien.”

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.