RetailDetail lanceert co-creatieplatform Home of Retail

RetailDetail lanceert co-creatieplatform Home of Retail

Meer dan ooit hebben winkelbedrijven nood aan ondersteuning in een wereld die razendsnel verandert. In Home of Retail werken retailers, fabrikanten en toeleveranciers samen aan het winkelen van morgen.

 

Uniek concept

Winkelketens verkeren in zwaar weer, maar een wereld in verandering biedt ook kansen. Retailers die mee bewegen op het ritme van de snel evoluerende markt, zijn de nieuwe winnaars. Daarom opent ‘Home of Retail’ de deuren, een uniek kennis- en belevingsplatform voor de retailbranche. 


“Nergens ter wereld bestaat een vergelijkbaar initiatief”, weet medeoprichter Jorg Snoeck van RetailDetail. “Home Of Retail is méér dan een winkel van de toekomst. We brengen hier retailers, partners, scale-ups, universiteiten, experten, verenigingen, steden en gemeenten samen om in co-creatie aan de toekomst te werken en hun concurrentiepositie te versterken. Home of Retail wordt een thuis voor alle betrokkenen uit de retailsector.”

 

Interactief doe-centrum

Home of Retail biedt vooruitstrevende retailprofessionals inzicht in hun uitdagingen via lezingen, nieuwsbrieven, white papers en data over het snel veranderende retaillandschap.


Bezoekers ervaren de toekomst van het winkelen met alle zintuigen, in de indrukwekkende, 1.200 m² grote belevingsruimte anyVille, in Antwerpen. Hier word je ondergedompeld in een interactief doe-centrum dat een antwoord biedt op huidige en toekomstige vragen van de retailbranche. Je gaat er aan de slag met virtual reality toepassingen, robots, slimme vuilnisbakken, intelligente koelkasten, bodyscanners, artificiële intelligentie, analysetools die winkelgedrag in kaart brengen…


Die kennis en ervaringen vertaalt Home of Retail ook naar de praktijk in expertgroepen en workshops met geaccrediteerde consultants.

 

Initiatiefnemers  

Home of Retail is een initiatief van RetailDetail, al jaren dé referentie die de vinger aan de pols houdt in de wereld van retail en FMCG. Na The Loop, het experience center voor de retail, gaat RetailDetail niet één stap maar de hele mijl verder om retailers, fabrikanten en toeleveranciers te ondersteunen in de razendsnel veranderende retailsector. 


“The Loop kreeg op drie jaar tijd meer dan 20.000 professionele bezoekers over de vloer. We hebben goed geluisterd naar hun opmerkingen. De verhaallijnen in Home of Retail bieden antwoorden op hun vragen”, aldus Jorg Snoeck.


Waarom een uitgever van vakinformatie dit initiatief neemt? “Naast onze printmagazines, onze online publicaties en onze events is dit voor mij de vierde dimensie van uitgeven. We nemen onze lezers en partners mee in een verhaal van inzien, beleven en doen. Samen vinden ze hier een thuishaven om verder te groeien.”

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker Holding wil Maxi Toys afstoten

22/03/2017

Blokker Holding is op zoek naar een overnemer voor speelgoedwinkelketen Maxi Toys en zou daarvoor een tijdje geleden de zakenbank Rothschild onder de arm hebben genomen. De Belgische keten maakt al twintig jaar deel uit van de groep.

Nepartikelen spinnen garen bij groei e-commerce

21/03/2017

Met de opkomst van e-commerce is het produceren en verkopen van nepproducten hand over hand toegenomen. Het kopiëren van producten onder min of meer bekende merknamen is een structureel probleem, stelt Europol.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de drie key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

RetailDetail Congress 2017: The end of online shopping?

20/03/2017

Op 27 april 2017 organiseert RetailDetail weer het jaarlijkse RetailDetail Congress. Is e-commerce dood? Na de vele doodverklaringen van de fysieke winkel, moeten we ons de vraag stellen of ook online shoppen niet al stervende is. Dat doen we met een internationaal trio van topsprekers!

 

Analyse: Wat Colruyt Group met die Xtra-kaart van plan is

20/03/2017

Het Xtra-platform dat Colruyt Group nu lanceert, legt een sterke basis voor mogelijkheden waar we het einde momenteel nog niet van zien. Wordt dit CRM 3.0? Er zijn evenwel ook uitdagingen. 

Colruyt Group lanceert één klantenkaart voor alle winkelformules

20/03/2017

Met de Xtra-kaart en de mobiele Xtra-app lanceert Colruyt Group één klantenkaart voor al zijn enseignes. De retailer verkrijgt zo een beter inzicht in het koopgedrag van de shopper en bouwt een platform met ongekende mogelijkheden.

Back to top