RetailDetail lanceert eigen retailapp ‘open 2424’

RetailDetail lanceert eigen retailapp ‘open 2424’

Slechts 12% van de retailers heeft vandaag een eigen mobiele website. Gezien de snel toenemende populariteit van smartphones en tablets heeft RetailDetail zich tot doel gesteld daar wat aan te doen, met de eigen mobiele retailapp 'open 2424'.

Mobiele app voor actuele winkelinformatie

Om retailers een handje te helpen en te zorgen dat de consument steeds en via eender welk kanaal de weg naar de gewenste winkel vindt, heeft RetailDetail de retailapp ‘open 2424’ ontwikkeld. Aangezien deze applicatie gekoppeld is aan actuele informatie over alle Belgische winkelpunten via de RetailDetail-winkelpagina’s, weet de consument u zo altijd te vinden en weet hij ook op elk moment of de winkels nu open of dicht zijn.

 

Enkele functionaliteiten van de mobiele applicatie:

  • Vind openingsuren van alle winkels
    • vanaf uw eigen locatie
    • vanaf een andere locatie

  • Zoek op NU open

  • Zoek op zon- en feestdagen open

  • Zoek op categorieën

  • Zoek op winkelnaam

 

De retailapp ‘open 2424’ zal vanaf het najaar beschikbaar zijn voor iPhone en Android. Als RetailDetail-lezer kunt u echter hier al gratis een preview-versie van de app testen. (Opgelet: de preview-versie is voorlopig enkel beschikbaar voor iPhone).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Back to top