RetailDetail Night presenteert vier nieuwe voorprogramma’s

RetailDetail Night presenteert vier nieuwe voorprogramma’s

Zet u schrap voor hét retailfeest van het jaar: op 27 november vindt de RetailDetail Night weer plaats in Schelle. Het succesrecept blijft behouden: een frisse cocktail van prestigieuze prijsuitreikingen, boeiende sprekers en netwerken op topniveau.

Innovators in de retail aan het woord

De jaarlijkse bijeenkomst van de crème de la crème van de retail wordt dit jaar opgeluisterd met niemand minder dan Francesca Vanthielen als presentatrice, Gino Van Ossel met een ludiek jaaroverzicht en een gerenommeerde topspreker.

 

We trappen de RetailDetail Night echter eerst in gang met tal van mooie voorprogramma's:

 

Game changers

Jo Caudron, Herman Konings, Steven Van Belleghem en Wouter Torfs: vier toppers in de sector - en ver daarbuiten - zijn weer aan het schrijven geslagen. Elk komen ze hun nieuwste boeken op de RetailDetail Night voorstellen.

 

Voor de gelegenheid pakt Retail Forum Belgium bovendien uit met een unieke actie: wie zich voor 17 november inschrijft voor dit voorprogramma krijgt alle vier de boeken gratis mee naar huis.

 

Van omni-channel naar no-channel: de klant beslist

De kaarten van de retailer zijn de afgelopen jaren sterk geschud: online en offline versmolten, de grote online bedrijven gingen ook fysiek, grote en kleine traditionele retailers zijn succesvol online. De consument wordt op zijn wenken bediend, maar hij kiest wel volledig zelf.

 

Hoe communiceert de retailer dan met zijn klanten? Bestaat dat nog in retail, above- en below-the-line? Vijf specialisten delen hun kennis over one-to-one en contextuele marketing.

 

Beste Winkelketen van België

Wie mag zich een jaar lang de Beste Winkelketen van België noemen? De verkiezing Beste Winkelketen van België is het grootste consumentenonderzoek van België, waaraan dit jaar ruim 200.000 consumenten hebben deelgenomen.

 

Op het voorprogramma spreken dit jaar ook nog twee bijzondere en innovatieve retailondernemers: Mymuesli-oprichter Max Wittrok en de oprichter van Brandkids.nl Hans Lormans.

 

Is uw folder future-proof?

Ook in 2014 blijft de 'good old' folder voor honderden retailers en merken de promotietool bij uitstek, maar omnichannel- en 360°-strategieën zijn meer en meer ‘top of mind’ bij diezelfde retailers en merken. Zal de folder standhouden tussen al dit digitale geweld?

 

Dit voorprogramma antwoordt met topcases en visies getoetst aan de praktijk. Zo brengt Veerle Lauwers van Coca-Cola hun iBeacon-case, vertelt An Caers van Continental Foods over de impact van door-to-door sampling en brengt Frank Penne van Carrefour Belgium het succesverhaal van hun Rode Duivels-actie.

 


Wil u er ook bij zijn op de RetailDetail Night? Schrijf u dan snel in of kijk voor meer informatie op http://www.retaildetail.eu/events.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top